مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: از ۴۲۲ هزار و ۳۶۴ متقاضی که در طرح نهضت ملی مسکن در استان اصفهان ثبت نام کردند، ۲۸۲ هزار و ۱۳ نفر واجد شرایط اولیه تشخیص داده شدند.

علیرضا قاری‌قرآن گفت: بر اساس سهمیه‌ای که وزارت راه و شهرسازی در طرح نهضت ملی مسکن برای اصفهان در نظر گرفته، قرار است درچهار سال ۲۰۳ هزار واحد مسکونی در استان ساخته شود.

او ادامه داد: تاکنون زمین مورد نیاز برای ساخت ۹۱ هزار و ۲ واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان تامین شده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: تاکنون برای ۱۶۰ هزار و ۶۲ واحد مسکونی پروانه ساخت گرفته شده و مراحل ساخت و ساز در این واحد‌ها شروع شده است و ۱۰ هزار و ۸۰۱ واحد این طرح در مرحله پی ریزی، پنج هزار و ۷۰۹ واحد اسکلت و سقف و ۲ هزار و ۸۶۴ واحد نیز در مرحله سفت کاری قرار دارد.

قاری قرآن بیان کرد: سهمیه استان اصفهان در چهار سال حدود ۲۰۳ هزار واحد و سالی ۵۰ هزار واحد است که بطور معمول مهمترین بحث در سال اول این سیاستگذاری تامین زمین است.

او با اشاره به ثبت نام بیش از ۴۲۲ هزار متقاضی در استان اصفهان افزود: این استان از نظر میزان ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن پس از تهران به عنوان دومین استان کشور است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان اصفهان افزود: متقاضیان باید شرایط لازم از جمله احراز سکونت، سبز بودن فرم "جیم "، دریافت نکردن وام‌های دولتی و نداشتن مالکیت را داشته باشند.

نهضت ملی مسکن" طرح دولت سیزدهم برای خانه‌دار کردن مردم است که مهمترین هدف این طرح برنامه‌ریزی برای تولید یک میلیون مسکن در سال است و در اُفق چهار ساله، دولت مُصمم به ایجاد چهار میلیون واحد مسکونی در کشور است.

اصفهان حدود پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و سومین استان پُرجمعیت کشور بشمار می‌آید.


منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۱۱ شهريور ۱۴۰۱
به هیچ وجه نباید این طرح در اصفهان اجرا شود چون موجب افزایش مهاجر می‌شود