استاندار اصفهان گفت: تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان ابلاغ شده است.

سید رضا مرتضوی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن تسلیت رحلت آیت‌الله ناصری استاد برجسته اخلاق اصفهان با بیان اینکه هفته دولت با نام دو شهید رجایی و باهنر زینت یافته است، گفت: این دو شهید در راه استقرار حکومت اسلامی از همه هستی خود گذشته و خداوند متعال پاداش آنان را با اعطای مدال شهادت داد.

او با بیان اینکه استان اصفهان ۳۶ هزار و ۵۰۰ شهید را در دوران دفاع مقدس را تقدیم انقلاب کرده و هزاران آزاده، جانباز و ایثارگر را دارد، افزود: خدمت به این مردم سعادتی است که برای ما ایجاد شده است.

استانداراصفهان با بیان اینکه عدالت محوری و ستاد ستیزی، مردمی بودن، جوان گرایی، تکیه بر ظرفیت‌های مردمی، توجه به ارکان اساسی و ارزشی انقلاب از ویژگی‌هایی است که در دولت سیزدهم مد نظر قرار دارد، ابراز داشت: امسال نیز شعار هفته دولت، دولت مردم است که مصداق آن را در رفتار دولتمردان به خوبی شاهد هستیم، در سفر‌های استانی رئیس جمهور تجلی مردمی بودن را شاهدیم و سعی می‌شود رئیس جمهور و وزرا بدون واسطه بین مردم حضور یابند.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم در شرایط وجود تحریم‌های بین المللی و شرایط خاص اقتصادی و بیماری کرونا کار خود را آغاز کرد، اضافه کرد: وضعیت اعتباری و بودجه‌ای کشور مناسب نبود و می‌توان گفت در نامناسب‌ترین شرایط از ابتدای انقلاب تاکنون در کشور دولت را تحویل گرفته‌ایم.

مرتضوی تاکید کرد: این شرایط سبب نمی‌شود که ما از خدمت دست برداریم، بلکه منظور ما این است که بدانیم در چه شرایطی قرار داشته‌ایم.

او با بیان اینکه دولت سیزدهم تاکنون ۳۱ سفر استانی و بازدید‌های مخنلف و سرزده‌ای را داشته است، گفت: همچنین با همت این دولت تعداد فوتی‌های کرونا از ۷۰۰ نفر به صفر هم رسیدیم.

استاندار اصفهان با بیان اینکه در حوزه دیپلماسی نیز با توسعه ارتباطات بین المللی با کشور‌های منطقه، حضور در مجالس بین المللی و مذاکرات عزت مندانه و به دنبال کاهش تحریم‌ها هستیم، تصریح کرد: در این زمینه باید توجه داشت که کاهش حجم نقدینگی را نیز در کشور شاهد بوده‌ایم و به دنبال آن افزایش صادرات نفتی و غیر نفتی رسیدیم و از عدد ۳۴.۸ میلیارد دلار به عدد ۴۸.۶ میلیارد دلار در این حوزه رسیدیم.

حل مشکلات آبرسانی به ۴۰۰ روستای اصفهان در دستور کار است

او با بیان اینکه حل مشکلات آبی روستا‌ها از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم است، ابراز داشت: در استان اصفهان نیز برای این امر ۴۰۰ روستا در برنامه اجرایی قرار دارد.

مرتضوی با بیان اینکه ساخت مسکن ملی در دولت سیزدهم در دستور کار است، گفت: تاکنون ساخت ۵۰۰ هزار مسکن آغاز شده است.

او افزایش حداقل حقوق کارمندان را نیز از دیگر برنامه‌های دولت سیزدهم اعلام کرد و ادامه داد: در این زمینه نیز اقدامات خوبی انجام شده است.

استاندار اصفهان با اشاره به افتتاح ۷۹۳ طرح عمرانی، اقتصادی آموزشی، بهداشتی و ورزشی در سطح استان در هفته دولت امسال ابراز داشت: این پروژه‌ها با اعتبار دو هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان بهره برداری می‌شود.

او با بیان اینکه طی یک سال گذشته برای بازگرداندن واحد‌های اقتصادی راکد به چرخه تولید اقدامات خوبی انجام شده است، گفت: در این زمینه ۲۱۹ واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشت.

مرتضوی با بیان اینکه ۱۲ سفر شهرستانی در استان اصفهان داشته‌ایم، اضافه کرد: این سفر‌ها ۳۸۰ مصوبه را داشت که بسیاری از آن‌ها یا انجام شده یا در مرحله انجام است.

او دیدار با خانواده شهدا، نخبگان، علما و … در دستور کار مسئولان استان بوده است، افزود: حضور مستمر در مجمع نمایندگان استان نیز در این زمینه محقق شده است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۱۳۰ دیدار و ملاقات با مسئولان ملی از جمله رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت داشته‌ایم، افزود: در این بین تلاش برای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان انجام شد و از موفق‌ترین طرح‌ها اجرای سامانه دوم آبرسانی با یک هزار و ۶۰۰ لیتر آب بر ثانیه، انتقال آب از خلیج فارس، تأمین ال سی قطار سریع السیر، قطار شهری و برخی پروژه‌های دیگر در این جلسات پیگیری شد و به نتایج خوبی دست یافت.

او استفاده از نیرو‌های جوان انقلابی به ویژه در معاونت‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها را در دستور کار قرار دادیم، گفت: از سویی نیز قرارگاه محرومیت‌زدایی با همکاری همه نهاد‌ها انجام شد.

مرتضوی کاهش تعداد بیماران مبتلا به کرونا و به ویژه در زمینه بستری بیماران را از دستاورد‌های دولت سیزدهم در استان اصفهان دانست و افزود: در این زمینه از بیش از ۳ هزار و ۷۰۰ بستری به ۴۰۰ بیمار رسیدیم و از تعداد روزانه ۴۰ فوتی به روز بدون فوتی هم رسیدیم.

او با اشاره به اجرای طرح جامع آب در استان اصفهان از بهمن ماه سال گذشته تاکنون تصریح کرد: این طرح هفته گذشته نهایی شد و با توجه به برنامه‌ریزی صورت گرفته بخش‌هایی از این طرح اجرایی شده است.


۳۲ هزار میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل صنایع اصفهان تخصیص یافت

استاندار اصفهان با بیان اینکه ۳۲ هزار میلیارد تومان برای حل مشکلات صنایع و چهار هزار میلیارد تومان تسهیلات برای تسهیل ازدواج جوانان به استان اصفهان اختصاص یافته است، اضافه کرد: تاکنون ۱۹ هزار میلیارد تومان از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان اصفهان ابلاغ شده است.

او ادامه داد: طی چند روز اخیر چهار هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل سامانه دوم آبرسانی ودوهزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل شبکه فاضلاب به استان اصفهان اختصاص یافته است.

مرتضوی ضمن قدردانی از همه کارکنان دستگاه‌های اجرایی و اداری استان اصفهان گفت: از امام جمعه اصفهان نیز به دلیل حمایت‌هایشان از عملکرد دولت قدردانی می‌کنیم چرا که برای رفع گرفتاری‌ها کمک قابل توجهی داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار