فرماندار ویژه مهاباد در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی مشکلات و کمبود‌های بخش فرهنگ و هنر مهاباد را مطرح و گلایه‌های فعالان این حوزه را به گوش مدیر کل رساند.

امیر قادری فرماندار ویژه مهاباد امروز در دیدار با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی گفت: مهاباد به عنوان یکی از شهر‌های با قدمت و سابقه درخشان فرهنگی و هنری در شرایط فعلی نیاز به جنب و جوش و فعالیت بیشتری در بخش‌های مختلف دارد.

وی گفت: هیچ گونه محدودیتی در اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری در چهارچوب مشخص و با رعایت الزامات قانونی وجود ندارد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: برند سازی یک فعالیت فرهنگی و هنری ویژه شهرستان مهاباد با پیشنهاد و حمایت هنرمندان و دایر شدن دبیرخانه دائمی باید در دستور کار قرار گیرد.

قادری با بیان اینکه استقبال و بازخورد اجرای برنامه‌های فرهنگی بیشتر لز فعالیت‌های عمرانی است، گفت: زیرساخت لازم برای اجرای هرگونه برنامه‌ای در این شهرستان فراهم است و می‌توان با هزینه کم شور و شوق بیشتری به جامعه تزریق کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی هم در این دیدار گفت: برندسازی یک برنامه خاص فرهنگی باید متفاوت و مختص آداب و رسوم این شهرستان بوده و از الگو برداری از سایر شهر‌های اطراف امتناع کرد.

علیرضا نوروزی افزود: ۷۱ برنامه فرهنگ و هنری از مهرماه سال قبل در مهاباد برگزار شده که نسبت به سایر شهر‌های اطراف بیشتر بوده، ولی باتوجه به ظرفیت بالای این شهرستان کافی نیست.

مهاباد با ۲۵۰ نفر جمعیت از شهر‌های مهم و فرهنگی شمالغرب کشور است که دارای شخصیت‌های بزرگ ادبی و هنری در سطح کشور است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.