رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: تاکنون ۱۷ نقطه حادثه خیز معابر درون شهری این استان اصلاح شده و ۲۷ نقطه نیز در دست اقدام است.

سرهنگ غلامعلی همایی گفت: نبود کمربندی مهمترین مشکل استان همدان از منظر انتظامی است چرا که این استان محل عبور خودرو‌های سه استان غربی ست بنابراین نیازمند تکمیل ۱۰ درصد باقی مانده کمربندی غربی همدان برای کاهش بار ترافیک مرکز استان است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان می‌گوید: بیشترین میزان تصادفات شهر همدان مربوط به بلوار‌های فرودگاه، آیت الله نجفی و ارتش است که مهمترین علت آن گنجایش کم معابر و تردد با سرعت غیرمجاز است.

سرهنگ همایی گفت: تعداد پل‌های عابر پیاده موجود در همدان به اندازه نیاز نیست همچنین همین تعداد نیز به علت مکانیزه نبودن اغلب آن‌ها مورد استفاده قرار نمی‌گیرد.

او گفت:علاوه بر مکانیزه کردن پل‌های عابر پیاده باید نسبت به نرده کشی وسط بلوار و ایجاد مانع برای عبور عرضی اقدام کرد تا عابر مجبور به استفاده از پل برای عبور از عرض معابر شود.

سرهنگ همایی گفت: ۳۱ هزار و ۴۲۴ تخلف در پنج ماهه امسال از سوی هفت دوربین ثبت تخلف موجود در شهر همدان ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵ برابر افزایش داشته است.


به گفته او؛ این استان بر اساس تعداد پلاک‌های بومی ۱.۴ درصد خودرو‌های کشور و ۱.۲ درصد موتورسیکلت‌ها را در خود جای داده و ۱.۹ درصد گواهینامه کشور در همدان صادر می‌شود.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان همدان گفت: تراکم جمعیتی در کشور ۴۷ و در استان ۹۰ نفر بوده که در این باره این استان رتبه ۹ کشور را دارد.

سرهنگ همایی گفت: درپنج ماهه امسال ۲۳ نفر در سوانح درون شهری استان همدان جان باختند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش داشته همچنین یک هزار و ۸۷۹ نفر مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.