مدیرکل گمرک استان سمنان گفت: صادرات کالا از این استان امسال نسبت به مدت مشابه پارسال از ۵۰ درصدی افزایش یافته است.

علی سعدالدین گفت: در این مدت امسال ۴۷ میلیون دلار صادرات از استان سمنان به ۲۷ کشور جهان از جمله عراق، روسیه، افغانستان، پاکستان، ترکیه، امارت، ژاپن و... انجام شده است.

سعدالدین گفت: هیدروکربن‌های، مواد شوینده، مصالح ساختمانی، سنگ‌های معدنی از جمله محصولات صادراتی استان سمنان است.

مدیرکل گمرک استان سمنان اضافه کرد: همچنین در پنج ماهه امسال ۷۰۰۰ تن کالا به ارزش دلاری هشت میلیون دلار وارد گمرک استان شده که عمده این کالا‌ها شامل ماشین آلات خط تولید، قطعات ترانسفورماتور، قطعات موتور خودرو ست و از ۱۵ کشور وارد گمرک استان شده است.

وی از رشد ۲۰۰ درصدی درآمد‌های گمرکی سمنان در ۵ ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: گمرک سمنان در پنج ماهه اول سال بیش از ۳۸ میلیارد تومان درآمد داشته است.

مدیر گل گمرک استان از تلاش برای کاهش هزینه صادرکنندگان و تسهیل در تشریفات گمرکی این استان خبر داد و افزود: در همین راستا به پیشنهاد و درخواست گمرک استان استفاده از کامیون‌های معمولی به جای استفاده از کامیون‌های پلمپ‌دار به گمرک استان‌ها تفویض اخیار شد و در نتیجه هزینه تمام شده صادرات در استان‌ها با کاهش خوبی رو برو بوده است.

مدیرکل گمرک استان سمنان افزود: براساس از این تفویض اختیار چنانچه مورد تخلفی وجود نداشته باشد، گمرک استان به جز صادراتی که در مسیر "قرمز"صادراتی قرار می‌گیرد، اختیار و اجازه اعطای مجوز صادرات با کامیون‌های معولی را دارد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۸۰درصد ارزیابی کالا‌های صادراتی در محل انجام و نیازی به انتقال کالا‌ها به گمرک نیست ادامه داد: همین مورد نیز سبب کاهش هزینه‌ها برای صادرکنندگان می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.