یک طراح گرافیک گفت: ماجرای کربلا، امام حسین (ع) و فرزندانش مثل آیه‌های قرآن در زندگی ما نازل شده‌اند تا به بشریت آگاهی دهند.

محمد روح‌الامین روز گذشته، ششم شهریور در برنامه نشان ارادت در بخشی از صحبت‌هایش گفت: در میان ائمه به حضرت ابوالفضل عباس (ع) ارادت بیشتری دارد. او همچنین معتقد است واقعه‌ی کربلا می‌خواهد به بشریت آگاهی دهد. در ادامه بخشی از گفته‌های روح‌الامین را می‌خوانید.

محمد روح‌الامین در ابتدای برنامه‌ی «نشان ارادت» درباره‌ی اولین مواجهه‌ی خود با امام حسین (ع) در دوران کودکی گفت: یادم می‌آید به مادرم اصرار می‌کردم که برایم زنجیر بخرد و، چون بقیه بچه‌ها زنجیر داشتند و من نداشتم، می‌خواستم زنجیر داشته باشم تا بتوانم در دسته‌های عزاداری شرکت کنم و زنجیر بزنم. زنجیری هم که خریدم یک ویژگی منحصر به فرد داشت و دسته‌اش چودنی بود.

تصمیم‌گیری در یک نیمروز

طراح تبلیغات فیلم «متری شیش‌ونیم» در پاسخ به این سوال که برای امام حسین (ع) چه کار‌هایی انجام داده است، توضیح داد: من به عنوان زنجیرزن، سینه‌زن و نیروی پیاده بوده و هستم. اما از یک جایی به بعد به سمت نقاشی و پلاکاردنویسی وکار‌های تخصصی‌تر رفتم. رسیدن به محرم و پرداختن به آن در عَلَم و کُتَل و سیاهی و سینه‌زنی و... یک آزمون خطرناک را مطرح می‌کند که امام حسین (ع) می‌گوید اگر در کل زندگی‌تان خطا کردید، باید در یک نیمروز تصمیم بگیرید. آدم‌هایی که در لشکر سیدالشهدا (ع) بوده‌اند به لشکر مقابل رفته‌اند و همچنین آدم‌هایی که در لشکر عمربن سعد بوده‌اند، به سمت لشکر امام حسین (ع) آمده‌اند.

وی افزود: یادآوری این اتفاقات برای کسی مثل من که درمورد امتحان‌های این‌چنینیِ زندگی جدی هستم، ناراحت کننده است و آرامشم را بهم می‌ریزد. اگر قرار شد کسی از ما برای انجام کاری دعوت کند که یک سمت مرگ و سمت دیگر حیات مادی است، کدام را انتخاب می‌کنیم؟ همه‌ی این مراسم‌ها از نگاه من این است که به امام حسین (ع) بگوییم آن روزی که ما می‌خواهیم انتخاب کنیم کمک‌مان کند.

عرصه‌ی کربلا سخت است

روح‌الامین درمورد عرصه‌ی کربلا توضیح داد: اربعین با همه‌ی اتفاقات‌اش مدام به ما تذکر می‌دهد که می‌خواهیم چه کاری انجام دهیم؟ وقتی قصه‌ی کربلا را می‌گویند، شنیده‌ایم که یک‌سری گفته‌اند تا ظهر هستیم و بعد اگر دیدیم شما شهید می‌شوید، می‌رویم. این حرف خیلی بزرگ و عرصه کربلا عرصه‌ی سختی است.

طراح تبلیغات فیلم «سرخ‌پوست» در پاسخ به این سوال که اگر بخواهد یک نام‌واره برای یکی از شخصیت‌های عاشورا طراحی کند، گفت: اگر قرار باشد نام‌واره طراحی کنم برای حضرت علی اصغر (ع) و حضرت رقیه (ع) این کار را انجام می‌دهم.

آگاهیِ واقعه‌ی عاشورا به بشریت

روح‌الامین همچنین درباره‌ی آگاهیِ واقعه‌ی کربلا به بشریت توضیح داد: اینکه من در این برنامه یک حرفی بزنم و بعد مردم من را در خیابان ببینند که رفتارم متفاوت است، آسیب‌زننده خواهد بود. به دلیل اینکه احساس و عمل باید به اندازه‌ی هم باشد. همیشه همه‌ی امر‌های قدسی برایم همراه با ترس و دست نیافتنی بوده است. ماجرای کربلا، امام حسین (ع) و فرزندانش مثل آیه‌های قرآن در زندگی ما نازل شده‌اند. واقعه‌ی عاشورا در یک جغرافیای خاص، جغرافیایی به اسم کربلا اتفاق افتاد که یک پرده‌ای باز و بسته شد تا به بشریت آگاهی دهد. این موضوع کمی ترمز آدم را می‌کشد که من یا آدم‌هایی مثل من چطور می‌توانیم با آن روبه‌رو شویم.

۵۴ پرده از کربلا

طراح تبلیغات فیلم «شعله‌ور» درمورد برپاییِ نمایشگاه در فضای راه‌پیمایی اربعین گفت: دو سال پیش یک نمایشگاهی را در فضای راه‌پیمایی اربعین برگزار کردیم. پیش از آن در تهران این نمایشگاه را داشتیم که از عراق گفتند در فضای راه‌پیمایی اربعین هم حضور داشته باشیم. ما ۵۴ پرده از کربلا را در تهران در سال ۹۱ کار کرده بودیم.

روح‌الامین همچنین در ادامه‌ی برنامه درباره‌ی کاری که دوست دارد برای امام حسین (ع) انجام دهد، گفت: «علاقه‌مندم کاری که بچه‌های مدافع حرم انجام می‌دهند را من هم انجام دهم.

این هنرمند در انتهای برنامه گفت: این برنامه و گفتگو را به حساب فهم و درک من درباره‌ی موضوعاتی که صحبت کردم، نگذارید. مقام این معارفی که درموردشان صحبت کردم اندازه‌ی من نیست. بلکه یک سری از دغدغه‌هایم را مطرح کردم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار