مسئول بازرسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات کشور گفت : حدود ۲ هزار و ۵۰۰ موکب برای خدمات‌دهی به زوار اربعین از روز جمعه یازدهم شهریور ماه از طریق مرز سومار به کشور عراق اعزام می‌شوند.

سردار امیدیان مسئول بازرسی ستاد توسعه و بازسازی عتبات کشور در حاشیه بازدید مرز سومار با حضور در مرز سومار و پایانه مرزی آن آخرین وضعیت و آمادگی مرز سومار را به منظور تردد مواکب اربعین گفت : موکب‌ها از مرز سومار عازم عراق می‌شوند و تمهیدات لازم برای حضور آن‌ها در عراق فراهم شده است.

فرماندار گیلانغرب با بیان اینکه عملیات اجرای خط انتقال فیبر نوری به پایانه مرزی سومار سال گذشته شروع شده بود، گفت: با تکمیل این پروژه و اتصال خدمات پایانه اجرای آزمایشی اظهار کالا نخستین بار از چند روز گذشته در مرز سومار آغاز شد.

وحید محمدی افزود: پیش از این اظهار تمام کالا‌ها در مبدا صورت می‌گرفت و پایانه سومار نقطه خروج بود.

وی اظهار داشت: اتصال مرز سومار به فیبر نوری و آغاز عملیات اظهار کالا در پایانه مرزی سومار موجب ارتقاء جایگاه اداری مرز سومار در بین گمرکات کشور، تسریع در روند صادرات، رفع مشکل معطلی کامیون‌های حمل بار‌های صادراتی ایجاد اشتغال بیشتر در پایانه سومار شده و امکان استقرار گذرنامه و تردد زوار را از مرز سومار فراهم نموده است.

محمدی با اشاره به اینکه در چهار ماه سپری شده از سال جاری ۴۱۵ هزار تن انواع کالا توسط ۱۸ هزار و ۶۳۸ کامیون به ارزش بیش از ۱۷۲ میلیون دلار از مرز سومار به کشور عراق صادر شده است، گفت: این حجم صادرات نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزنی ۱۶ و از حیث ارزش ۴۷ درصد رشد نشان می‌دهد که باعث شده تا مرز سومار جایگاه سوم را دربین مرز‌های استان کسب نماید .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.