سرپرست معاونت گردشگری فارس بر انتفاع گردشگری سلامت برای جامعه گردشگری و متخصصین جامعه پزشکی و سلامت فارس تأکید کرد.

ابراهیم بختیاری در پنجمین جلسه کمیته تخصصی گردشگری سلامت انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهان‌گردی فارس با تأکید بر اینکه با اخلالگران روند نظام خدمات گردشگری سلامت مقابله و برخورد جبری و قهری خواهد شد، گفت: انتفاع گردشگری سلامت باید برای جامعه گردشگری و متخصصان جامعه پزشکی و سلامت فارس باشد نه دلالان و واسطه‌های ناخوانده.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی فارس با همراهی تمام دستگاه‌های نظارتی و امنیتی با اخلالگران روند نظام خدمات سلامت مقابله و برخورد قهری خواهد کرد.

او خطاب به تمام دفاتر مجری گردشگری سلامت، گفت: با هماهنگی انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی و جهان‌گردی فارس و با محوریت کمیته سلامت این انجمن، نسبت به تهیه بسته مشترک با عوامل سلامت تحت نظارت دانشگاه علوم پزشکی و معرفی به متقاضیان در کشور‌های بازار هدف اهتمام ویژه به عمل آورید.

بختیاری گفت: بخش خصوصی گردشگری این توانایی و قدرت را دارد که با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی و جامعه پزشکی خدوم استان فارس ساختاری برای حذف اخلالگران سلامت تعریف کند و خدمات شایسته و در شان میزبانی استان فارسی به میهمانان متقاضی خدمات درمانی با نرخ متعادلی ارائه کند.

سرپرست معاونت گردشگری فارس گفت: تعریف چنین ساختاری ضمن ارائه خدمات اقامتی و خوراک استاندارد، موجب برخورداری متقاضیان از خدمات پزشکی مناسب نیز خواهد شد.

او گفت: متأسفانه گاهی شاهد بودیم که بیماران با خدمات پزشکی غیراستاندارد مواجه می‌شدند درحالی‌که مبالغ هنگفتی هم به‌واسطه‌ها و دلالان این حوزه پرداخت کرده بودند، با ایجاد ارتباط مستقیم با کارگزاران بخش خصوصی در کشور‌های مبدأ پل ارتباطی بخش خصوصی دفاتر خدمات مسافرتی استان ایجاد و مصر هستیم ورود متقاضیان سلامت تنها از این کانال انجام شود.

بختیاری با تشکر و قدردانی از جامعه متخصصان پزشکی و دلسوزان خدمات سلامت استان گفت: انتظار داریم جامعه متخصصان این حوزه پزشک‌نما‌هایی که آبروی این جامعه متخصص را به بازی گرفته‌اند را معرفی کنند تا شاهد حذف واسطه‌ها باشیم.

او گفت: هم‌اکنون تعداد بالایی از متقاضیان خدمات سلامت و پزشکی با تقاضای دریافت خدمات از تخصص‌های مختلف از کشور‌های عمان، عراق، امارات، کویت وارد شیراز به‌عنوان قطب پزشکی کشور می‌شوند.

بختیاری گفت: متأسفانه با ورود سودجویان که عمدتاً از کشور‌های مبدأ پشتیبانی و هدایت می‌شوند، نظام خدمات‌رسانی مناسب و استاندارد در این استان دچار اختلال شده که با حمایت استاندار و معاون هماهنگی و گردشگری استاندار و شورای عالی گردشگری سلامت با سرعت هرچه‌تمام‌تر نسبت به سازمان‌دهی مناسب و جمع‌آوری این متخلفان اقدام خواهد شد.

او گفت: بخش خصوصی گردشگری و مشخصاً انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی هوایی و جهان‌گردی فارس با محوریت کمیته تخصصی سلامت این انجمن با حمایت کامل اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان با جدیت تمام پیگیر مشکلات این بخش است و همواره در حال رصد معضل دلالان سودجو خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.