مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی گفت: عشایر استان با تولید سالانه بیش از ۵۰ هزار تن شیر رتبه اول تولید شیر در کشور را دارند.

علی ناجی با اشاره به ظرفیت‌های عشایر استان و جایگاه خاص آنها در کشور افزود: عشایر استان شامل ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار رسمی با ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در قالب ۱۲ ایل و ۲۱ طایفه بوده و دارای دو میلیون واحد دامی هستند که علاوه بر تولید ۵۰ هزار تن شیر، سالانه ۲۵ هزار تن گوشت قرمز و ۲۵ درصد مواد پروتئینی را تولید می‌کنند.

وی افزود: آذربایجان غربی دارای دو میلیون عرصه مراتع و منابع بوده که از این میزان بیش از یک میلیون و ۶۷۰ هزار هکتار آن قلمروی زیستی است.

مدیر کل امور عشایر آذربایجان غربی، با اشاره به اینکه یکی از فعالیت‌های عشایر استان در بخش صنایع دستی است، افزود: عشایر استان با تولید سالانه بیش از سه هزار تن صنایع دستی رتبه سوم کشوری را در این بخش دارد.

ناجی گفت: در یکسال گذشته ۱۵۰ کیلومتر از ایل راه عشایری مرمت و بازسازی شده و ۱۶ کیلومتر آبرسانی انجام شده و ۶۴ دستگاه تانکر آب رسان سیار برای آبرسانی عشایر مستقر شده است.

مدیرکل امور عشایر آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال جاری ۴۰۰ واحد آبشخور دامی برای آبرسانی به دام‌های عشایری تأمین شده است‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.