عملیات برف روبی و بازگشایی ایل راه‌های عشایری اشنویه به اتمام رسید

مدیر امور عشایری اشنویه گفت: عملیات بازگشایی و برف روبی پنج کیلومتر از ایل راه‌های عشایر این شهرستان پس از گذشت بیش از ۱۰۰ روز از سال جدید، با تلاش بی وقفه راهداران به اتمام رسید.

جلال آهنی: حجم بالای برف در مناطق برف گیر کیله شین، ییلاقات سرشکان، بیره بایزی، چلغلو و ییلاقات شیوه خزال و کانی شمس الدین موجب بسته شدن این مسیر‌ها شده بود.

او می گوید: انباشت حجم زیاد برف رفت و آمد عشایر به این مناطق ییلاقی را با مشکلات زیادی مواجه کرده بود.

مدیر امور عشایری اشنویه گفت: امسال عملیات مرمت و بازسازی ایل راه‌های عشایر این شهرستان به طول ۳۵ کیلومتر در دست اجرا است.

آهنی گفت: هم اکنون بازگشایی نقاط برف گیر به حد فاصل پنج کیلومتر با استفاده از یک دستگاه گریدر و یک دستگاه لودر به اتمام رسیده و عملیات مرمت این مسیر‌ها در حال انجام است.

او گفت: ایل راه‌های منطقه زردکوه و گرده سور احمد بالون و یکی از ییلاقات منطقه پیرانشهر که عشایر روستای صوفیان اشنویه نیز از آن استفاده می‌کنند جزء ایل راه‌های نیازمند مرمت است.

آهنی با بیان اینکه عشایر این شهرستان سالانه ۹ هزار و ۱۵۰ تُن انواع فرآورده‌های دامی را تولید و روانه بازار مصرف می‌کنند، می گوید: بیش از ۹۸ درصد عشایر اشنویه کوچ درون شهرستانی دارند و کوچ برون شهرستانی نیز به شهرستان‌های همجوار از جمله پیرانشهر است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.