رئیس اداره گذرنامه استان کرمان از امکان تمدید اعتبار گذرنامه‌هایی که تاریخ صدور آن‌ها از ۱۰ سال قبل منقضی شده،خبرداد.

سرهنگ نامجو گفت: با توجه به تقاضای زیاد زائران برای پیاده روی اربعین و جهت تسهیل در امر دریافت گذرنامه تمهدیداتی اندیشیده شده است.

وی بیان داشت: متقاضیان می‌توانند از روز شنبه ۵ شهریور ماه با در دست داشتن گذرنامه خود به ادارات گذرنامه در سراسر استان مراجعه و نسبت به تمدید گذرنامه خود اقدام کنند که شرط تمدید، سالم بودن گذرنامه و تاریخ صدور آن‌ها از از اول شهریور ماه۹۱باشد و درخواست گذرنامه جدید در دفاتر پلیس + ۱۰ نداده باشند.

رئیس اداره گذرنامه استان در خصوص افرادی که گذرنامه قابل تمدید ندارند نیز این امیدواری را داد که می‌توانند به دفاتر پلیس +۱۰ مراجعه و نسبت به صدور برگ تردد ویژه اربعین اقدام کنند.

وی اظهار کرد: بانوان و فرزندان زیر سن ۱۸ سال بایستی قبل از مراجعه به ادارات گذرنامه به دفاتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به کسب رضایت محضری از همسر اقدام کنند.

سرهنگ نامجو به وضعیت مشمولان نیز اشاره کرد و افزود: افرادی که دارای معافیت تحصیلی بوده مانند طلاب، دانشجویان و دانش آموزان بایستی از طریق سامانه سخا نسبت به ثبت نام و اخذ مجوز تردد به کشور عراق اقدام کنند.

وی مهلت این تمدید اعتبار را ۶ ماه و تنها برای کشور عراق برشمرد و اظهار داشت: برای تکریم ارباب رجوع و کاهش تردد به مرکز استان در تمامی شهرستان‌ها نیز این امکان به وجود آمده و مراجعان می‌توانند به پلیس امنیت عمومی شهرستان خود مراجعه و گذرنامه خود را جهت تمدید تحویل دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار