خانه خلاق و نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در سرای سعدالسلطنه‌ی قزوین افتتاح شد.

ستاری معاون علمی و فناوری رئیس‌جمهور در حاشیه افتتاح خانه خلاق گفت: ۵ خانه خلاق در کشور راه اندازی شده است و این خانه‌ها در قانون جهش تولید دانش بنیان، کاملا تعریف شده اند.

ستاری افزود: افتتاح خانه خلاق در سرای سعدالسلطنه استان شروع این حرکت در استان قزوین است، استانی که دارای قدمت بسیار بالایی بوده و صنایع دستی بسیار با ارزش آن در معرض نابودی قرار گرفته و توسط خود مردم باید این صنایع دستی دوباره احیا شود.

وی گفت: کاری که در خانه‌های نوآوری می‌کنیم این است که ایده‌های جدید را شناسایی و ارائه می‌کنیم.

معاون رئیس جمهور گفت: امیدواریم تکنولوژی هم به این موضوع کمک کند خصوصا حوزه آی سی تی که بسیاری از این صنایع را به روز کند و در دسترس مردم قرار دهد.

ستاری درباره‌ی توسعه زیست بوم فناوری و ورود شرکت‌های دانش بنیان به صنایع بزرگ افزود: قانون جهش دانش بنیان زیرساخت بسیار خوبی را در این زمینه ایجاد کرده و حدود ۱۰ آیین نامه مربوط وجود دارد که حدود چهار مورد آن‌ها در دولت مصوب شده و مابقی را نیز سعی می‌کنیم تا ۱۵ شهریور به تصویب دولت برسانیم.

معاون رییس جمهور گفت: یکی از بخش‌های عمده آن معافیت مالیاتی و همکاری شرکت‌های بزرگ در بازار سرمایه است.

وی درخصوص طرح چشمه نور نیز گفت: این پروژه بسیار بزرگ بوده و راه اندازی کامل آن زمانبر است و خوشبختانه منابع جدیدی به آن تزریق شده و امیدواریم سرعت بگیرد.

در فضای اشتراکی خانه خلاق و نوآوری شهر قزوین حدود ۶۰ تا ۷۰ نفر و در بخش انفرادی هم حدود ۲۰ شرکت و هسته مستقل می‌توانند مستقر شده و فعالیت کنند.

جعفری رییس پارک علم و فناوری استان قزوین درباره راه اندازی این خانه، گفت: قزوین پتانسیل زیادی در عرصه‌های مختلف دارد و افراد زیادی در حوزه صنایع فرهنگی و خلاق درخواست حمایت داشتند تا بستر فعالیت آن‌ها را با کمک پارک مهیا کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.