مهندس سابق اپل پس از اعتراف به جرم دزدی اسرار تجاری این شرکت با ۱۰ سال زندان و ۲۵۰ هزار دلار جریمه نقدی مواجه است.

شیائولانگ ژانگ، کارمند سابق اپل که متهم به سرقت فایل‌های رایانه‌ای حاوی اسرار تجاری در مورد بخش خودروهای سری اپل بود، روز دوشنبه در دادگاه فدرال در سن خوزه به جرم خود اعتراف کرد.

به گزارش cnbc،  ژانگ پس از اعتراف به جرم دزدی اسرار تجاری با 10 سال زندان و 250 هزار دلار جریمه نقدی مواجه است. زمان صدور حکم برای این مهندس اپل  نوامبر اعلام شده است. ژانگ متهم به دانلود فایل‌های داخلی اپل در مورد پروژه خودروی این شرکت است او به طور خاص، یک سند ۲۵ صفحه‌ای شامل شماتیک‌های مهندسی یک برد مدار برای یک وسیله نقلیه خودران را در اختیار دارد. مهندس سابق اپل همچنین متهم شد که کتاب‌های راهنمای مرجع و فایل‌های PDF را که نمونه‌های اولیه اپل را توصیف می‌کنند، بدون اجازه و اطلاع در دست دارد.

ژانگ در جولای 2018 توسط ماموران فدرال در فرودگاه سن خوزه دستگیر شد او قصد داشت به چین پرواز کند و این مهندس از سال 2015 برای اپل کار می کرد همچنین باید اشاره کرد که بخش شماتیک برای طراحی مدار یکی از ارزشمندترین اسرار تجاری در صنعت الکترونیک محسوب می شود. شرکت اپل پس از اینکه ژانگ مرخصی گرفت و به چین سفر کرد، به سرقت اسرار تجاری مشکوک شد. زمانی که او به شرکت بازگشت، استعفای خود را اعلام کرد و گفت که می‌خواهد به چین برگردد از مادرش مراقبت کند. او به اپل گفت که قصد دارد برای شرکت Xmotors، یک شرکت پیشرو خودروهای الکتریکی چینی کار کند.

شرکت اپل

تحقیقات اپل نشان داد که ژانگ اسناد و اطلاعات را از پایگاه داده شرکت اپل دانلود کرده است. در شکایت اپل آمده است که دوربین‌های مدار بسته اپل ژانگ را در حال ورود به آزمایشگاه‌ها و حذف سخت‌افزار ضبط کرده اند. قابل ذگر است که یکی دیگر از کارمندان سابق اپل، جیژونگ چن، نیز با اتهامات مربوط به سرقت اسرار تجاری از بخش خودروهای الکتریکی اپل در اوایل سال 2019 مواجه بود. در این مورد نیز این کارمد سابق اپل قصد داشت به چین سفر کند.


بیشتر بخوانید


 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار