مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان رزن گفت: رزن در بین شهرستان‌های استان همدان دارای پایدارترین منابع آب است، اما ضرورت دارد مردم رعایت لازم را در مصرف بهینه آب داشته باشند.

سالار نیازی گفت: ۷۶ روستا در سطح شهرستان رزن زیر پوشش امور آب و فاضلاب بوده که از این تعداد روستا در حال حاضر تنها در یک روستا به نام "یارمجه‌باغ" آبرسانی سیار انجام می‌گیرد.

او گفت: پنج روستا هم در شهرستان رزن زیر پوشش امور آب و فاضلاب نیست و در بین این روستا‌ها هم یک روستا به نام "گرمک" از سوی امور آب و فاضلاب شهرستان هر چند روز یک‌بار آبرسانی سیار انجام می‌شود.

نیازی گفت: در شهرستان رزن از نظر تأمین آب مشکلی نداریم و شهروندان با قطعی مقطعی آب مواجه نیستند، اگر هر گونه قطعی مقطعی آب هم که در این شهرستان به صورت احتمالی اتفاق افتاده باشد، به علت سوختگی پمپ و یا شکستگی خط انتقال آب بوده است.

او گفت:، اما برخی مشترکان طی تماس تلفنی از کاهش فشار آب گلایه دارند، و در حال حاضر تولید آب امور آب و فاضلاب شهرستان رزن ۱۲۰ لیتر در ثانیه بوده که میزان خروجی آب تولید شده نیز به همین میزان است.

نیازی می‌گوید: این میزان تولید آب امور آب و فاضلاب شهرستان به دو شهرستان رزن و قروه اختصاص دارد و آب شرب شهرستان قروه هم از چاه‌های رزن تأمین می‌شود، اما متأسفانه مصرف بی‌رویه آب در روستا‌ها بالا بوده و سرانه مصرف روستائیان شهرستان رزن چهار برابر مصرف شهروندان است.

او گفت: وضعیت مصرف آب در شهر رزن عادی بوده و رعایت لازم را در صرفه‌جویی دارند، اما می‌طلبد با توجه به تنش‌های آبی به وجود آمده مشترکان همچنان در مصرف هر چه بهینه آب توجه ویژه‌ای داشته باشند.

به گفته نیازی؛ در سطح روستا‌های شهرستان برخی موارد انشعابات غیرمجاز وجود دارد که شناسایی این انشعابات ضرورت خواهد داشت ضمن اینکه از ابتدای سال تاکنون مواردی از انشعابات غیرمجاز شناسایی و برای آن‌ها پرونده تشکیل شده است.
منبع ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار