رئیس و شماری از اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از دهستان کوهشاه احمدی شهرستان حاجی آباد بازدید کردند.

محمدرضا رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بخش احمدی یکی از بخش‌های بزرگ و محروم کشور است که چندان شناخته شده نیست.

رضایی گفت: از مسئولان می‌خواهیم که از این منطقه محروم بازدید داشته باشند تا مشکلات را از نزدیک ببینند و پیگیری کنند.

او گفت: در دو سال گذشته مجلس شورای اسلامی هر سال ۲۰ هزار میلیارد تومان بودجه برای تامین آب و ساخت راه در روستا‌ها تصویب کرده است که باید از این ظرفیت استفاده شود.

او گفت: برای رفع محرومیت از این منطقه باید بودجه بیشتری اختصاص یابد تا با تکمیل طرح‌های راهسازی زیرساخت‌های بهتری ایجاد شود.

احداث راهدارخانه

معاون سازمان راهداری و حمل ونقل جاده‌ای کشور نیز در سفر به کوهشاه احمدی گفت: برای تکمیل راه‌های ارتباطی در این منطقه به اعتبارات ملی نیاز است.

رضا اکبری گفت: با توجه به پیگیری اداره کل راهداری هرمزگان و درخواست مکرر مردم قرار شد یک راهدارخانه در بخش احمدی احداث و ماشین آلات راهداری نیز تامین شود.

جوانان منطقه کوهشاه بیکار هستند

منصور آرامی نماینده مردم هرمزگان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: تامین آب، نبود راه و بیکاری سه مشکل اساسی در دهستان کوهشاه احمدی است.

آرامی گفت: با توجه به وجود معادن در این منطقه، شایسته نیست که جوانان بیکار باشند.

مشکل آب شرب تا سال آینده برطرف می‌شود

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب هرمزگان نیز گفت: یک مجتمع آبرسانی در کوهشاه شمالی ساخته شده که با حفر۳ حلقه چاه شماری از روستا‌ها دارای آب شرب پایدار هستند و تا سال آینده نیز همه روستا‌های منطقه دارای آب شرب خواهند شد.

عبدالحمید حمزه پور گفت: بر‌ای تکمیل و اجرای طرح‌های آبرسانی به ۲۱ روستای کوهشاه با توجه به سخت گذر بودن و لزوم ساخت ۱۶ مرکز پمپاژ نیاز به ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار است.

بخش احمدی با ۹۶ روستا و حدود ۱۵ هزار نفر جمعیت در ۱۲۰ کیلومتری شرق شهرستان حاجی آباد واقع است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.