مقبلی گفت: استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، سمنان و خراسان شمالی از استان‌های کم برخوردار کشور در زمینه توسعه راه‌های فرعی و روستایی هستند.

خداداد مقبلی معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور امروز از پروژه های راهداری و احداث ابنیه فنی در محور رودبار ـ زهکلوت در جنوب کرمان بازدید کرد. 
 
در این بازدید مقبلی از اهتمام جدی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای احداث و تکمیل محورهای روستایی با درصد پیشرفت بالا و نیمه تمام خبر داد و گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای به عنوان مجموعه ای از دستگاه های خدمت رسان در کشور تمام توان خود را برای سامان دهی و احداث راه های روستایی به کار گرفته است تا رونق و آبادانی بیشتر را به روستاها تزریق کند. 
 
او بیان کرد: از ۴۰ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار سکونت در کشور بالغ بر۳۳ هزار روستا از راه روستایی آسفالته برخوردار هستند و قریب به ۷ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور  فاقد راه آسفالت مناسب هستند که بابد به تناسب اعتبارات تصویبی، ساخت و سامان دهی راه های روستایی کشور در چندسال آینده در سرلوحه برنامه ریزی اعتباری شورای های برنامه ریزی استان ها قرار گرفته و انجام عملیات اجرایی این مهم به همت ادارات کل راهداری وحمل ونقل جاده ای استان ها صورت گیرد.
 
معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: استان‌های کردستان، سیستان و بلوچستان، کرمان، آذربایجان غربی، سمنان  و خراسان شمالی از استان‌های کم برخوردار کشور در زمینه توسعه راه‌های فرعی و روستایی هستند. 
 
او با اشاره به اینکه برابر سرشماری جمعیتی سال ۹۵ و آمار ساخت قریب به  ۳۰ هزار کیلومتر راه روستاییروستاهای بالای ۲۰ خانوار کشور باقی مانده که عمدتا در نقاط کوهستانی وصعب العبور قرار دارند که با برآورد سال ۱۴۰۱ نیازمند ۲۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار است.
 
خداداد مقبلی، معاون فنی و راه های روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاه ای جنوب کرمان گفت: برابرتفاهم نامه بین سازمان راهداری و معاونت مهندسی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی به منظور عمل به وظیفه محرومیت زدایی مناطق محروم، کار خاکبرداری و اجرای لایه های خاکی تا مرحله زیر اساس به همت یگان مهندسی معاونت مذکور انجام خواهد گرفت و بقیه عملیات اجرایی شامل اجرای ابنیه فنی و آسفالت مسیر از محل اعتبارات استانی و اعتبارات محرومیت زدایی به همت اداره کل راهداری وحمل ونقل جنوب استان انجام خواهد شد تا زمینه مناسب حمل و نقلی در این منطقه محروم را رقم بزند.
 
او با بیان اینکه بازدید معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور برای بازدید میدانی و تصمیم نهایی صورت گرفته است تا با انجام هماهنگی های بیشتر این مهم در دستور کار جدی مجموعه عملیاتی اداره کل راهداری جنوب کرمان قرار گیرد.
 
معاون ساخت و نگهداری راه‌های روستایی و فرعی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور به همراه معاونان راهداری و راه های فرعی و روستایی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب کرمان از محور روستایی طبق دازان در رودبار جنوب کرمان  نیز بازدید کرد و بر همت جهادی راهداری برای توسعه زیر ساخت های راه در رودبار جنوبتاکید شد. 
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار