حجت الاسلام حمیدی گفت: پرونده‌های مربوط به تصادفات، دومین اتهام پرتکرار در بردسیر هستند و متوسط زمان رسیدگی به پرونده‌ها در بردسیر ۶۲ روز است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی در دیدار با کارکنان اداری و قضایی شهرستان بردسیر گفت: در ۴ ماهه ابتدای امسال، ۶ هزار و ۶۱۹ پرونده به حوزه قضایی بردسیر وارد و ۶ هزار و ۷۲۶ از پرونده‌های گذشته و حال مورد رسیدگی قرار گرفته است.

او ضمن تاکید بر لزوم تسریع در روند رسیدگی‌های قضایی و تکریم مراجعان، افزود: متوسط نرخ رسیدگی به پرونده‌ها در این حوزه قضایی ۱۰۲ درصد است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: ۹۷ درصد اوراق قضایی در این حوزه به صورت الکترونیک ابلاغ می‌شود و توسعه استفاده از فناوری‌های نوین برای اجرای اهداف قوه قضاییه و تسهیل دسترسی مردم به خدمات قضایی تاثیر به سزایی دارد.

او بر توسعه فرهنگ صلح و سازش در جامعه نیز تاکید کرد و ادامه داد: در ۴ ماهه امسال هزار و ۹۲۵ پرونده به شورا‌های حل اختلاف شهرستان بردسیر وارد و هزار و ۸۹۳ پرونده رسیدگی شده است که در مجموع ۵۶۵ پرونده به مصالحه ختم شده است.

حجت الاسلام حمیدی ودر ادامه از تلاش‌های همکاران اداری و قضایی شهرستان بردسیر قدردانی و بر لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت‌های موجود به منظور توسعه خدمات رسانی قضایی به مردم تاکید کرد.

او بر تکریم مراجعان به دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: قضات و کارکنان دستگاه قضایی بایستی با حسن خلق و صعه صدر پاسخگوی مراجعان به سیستم قضایی باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار