احمد وحیدی در چهارمین نشست وزرای کشور سازمان همکاری شانگ‌های گفت: آماده‌ایم با کشور‌های عضو سازمان در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری کند.

وزیر کشور در این نشست که به میزبانی ازبکستان برگزار شده و در آن موضوعاتی از جمله مبارزه با تروریسم بررسی می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی، آمادگی کامل دارد با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری کند.

وحیدی در سخنرانی خود با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران، خود قربانی تروریسم بین المللی است، تاکید کرد که آمادگی کامل دارد با کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در مبارزه با تروریسم و افراط گرایی همکاری کند.

آقای وحیدی در این سخنرانی با اشاره به این که ایران پذیرای بیش از چهار ونیم میلیون افغانستانی مهاجر است، تاکید کرد کمک‌های سازمان ملل ناچیز و اندک است.

وی اشاره کرد: جمهوری اسلامی ایران آماده است که در این زمینه تجربیات خود را با سایر کشور‌ها به منظور حل مسائل مربوط به افغانستان در میان بگذارد.

وزیر کشور تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگونه تروریسم را در همه اشکال آن محکوم می‌کند.

در پایان این نشست، بیانیه پایانی به امضای اعضای اصلی سازمان همکاری شانگ‌های رسید.

شایان ذکر است فرآیند عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان همکاری شانگ‌های از اجلاس سال گذشته این سازمان در دوشنبه تاجیکستان آغاز شده است.

قرار است اجلاس سران آتی سازمان شانگ‌های درشهریور ماه در سمرقند ازبکستان برگزار شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار