اندونزی که میزبان نشست G ۲۰ در ماه نوامبر است دیدار مستقیم پوتین و زلنسکی را در حاشیه این نشست رد کرد.

خوزه تاوارس، سفیر اندونزی در روسیه امروز جمعه گفت که اوکراین تاکنون پیشنهادی برای دیدار میان ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور این کشور و ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در حاشیه اجلاس سران گروه ۲۰ (G۲۰) در بالی که ماه نوامبر برگزار می‌شود، ارائه نکرده است.

تاوارس به ریانووستی گفت که اندونزی «بسیار خوشحال خواهد شد که چنین نشستی را تسهیل کند».

جوکو ویدودو، رئیس جمهور اندونزی نیز گفت که رئیس جمهور روسیه قصد دارد در اجلاس سران گروه ۲۰ در نوامبر در جزیره بالی اندونزی شرکت کند.

هیچ یک از سران اوکراین و روسیه تاکنون حضور خود در این نشست را تایید نکرده اند. میخائیل پودولیاک، مشاور زلنسکی در اوایل ماه جاری گفت که در صورت تایید پوتین، رئیس جمهور اوکراین سفر به اجلاس را در نظر خواهد گرفت.

دیروز، رسانه‌های ترکیه به نقل از منابع آگاه از دیدار رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه با ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی و ارائه پیشنهاد مذاکره مستقیم با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و حل بحران اوکراین خبر دادند. رئیس‌جمهور اوکراین اعلام کرد که در دیدار با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل وضعیت پیرامون نیروگاه اتمی زاپروژیا و هماهنگی در مورد توافقنامه غذایی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

زلنسکی همچنین برای ازسرگیری مذاکرات با روسیه شرط گذاشت و گفت روسیه باید نیرو‌های خود را از نیروگاه هسته‌ای زاپروژیا خارج کند و ما را به آستانه فاجعه اتمی نبرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار