رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد از گسترش آفت پروانه برگ خوار سفید در جنگل‌های مناطق گرمسیری استان خبر داد.

رهام باقرپور با اشاره به انجام عملیات پایش، کنترل و مبارزه با آفات درختان در سطح ۳۵۰ هزار هکتار از جنگل‌های کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۶۰ هزار هکتار از جنگل‌های مناطق سرد سیری و گرمسیری این استان دچار آفت پروانه برگ خوار سفید و جوانه خوار بلوط شدند.

او با بیان اینکه ۲۶ هزار و ۸۰۰ هکتار از این جنگل‌ها در منطقه گرمسیری دچار آفت پروانه برگ خوار سفید شده اند، افزود: این آفت در این جنگل‌ها در حال گسترش است.

به گفته باقرپور؛ از این میزان جنگل‌های دچار آفت پروانه برگ خوار سفید ۱۸ هزار هکتار در باشت، ۵ هزار هکتار در کهگیلویه، ۳ هزار و ۴۰۰ هکتار در بهمئی و ۴۴۰ هکتار در لنده هستند.

رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد دلیل بروز آفت پروانه برگ خوار سفید در جنگل‌های بوط مناطق گرمسیری را کاهش بارندگی و خشکسالی‌های پی درپی عنوان کرد و ادامه داد: این آفت تا ارتفاع یکهزار و ۲۰۰ متری در مناطق آلوده استان مشاهده شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت و حمایت منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد؛ ۸۷۴ هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد که از این میزان ۸۰ درصد آن‌ها بلوط هستند.

او به انجام مبارزه با آفت پروانه برگ خوار سفید در ۶۰۰ هکتار از جنگل‌های بلوط استان امسال اشاره و اضافه کرد: با توجه اینکه این آفت هم اکنون شرایط در مرحله پروانه است، اقدامات کنترلی از طریق تله نوری در حال انجام است.

باقرپور می‌گوید: عملیات مبارزه با پروانه برگ خوار سفید بلوط با محلول پاشی و با استفاده از محلول BT در اجرا شد و این محلول سازگار با محیط زیست بوده و ضرر و زیان برای موجودات و محیط زیست نداشته است.

او افزود: همچنین بیش از ۳۳ هزار و ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مناطق سردسیری این استان از جمله بویراحمد و دنا دچار آفت جوانه خوار بلوط شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.