رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی گفت: طرح امن‌سازی سایبری سازمان‌های زیرساختی در خراسان رضوی آغاز شده است.

محمد یعقوبی رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی گفت: این طرح یک چرخه و فرآیند امنیت سایبری است که دستگاه‌ها باید دائم این چرخه امنیتی را طی کنند.

او با بیان اینکه در حوزه سایبری با هجمه و آسیب زیاد مواجه هستیم و مدیران نسبت به موضوع امنیت سایبری کم‌توجهی می‌کنند ، افزود: در شرایط کنونی مسئولان همانطور که به امنیت ساختمان و ورودی مجموعه خود اهمیت می‌دهند، باید نسبت به امنیت سایبری سازمانشان نیز دغدغه‌مند باشند.

رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی ادامه داد: از میان ۵۰ سازمان با ساختار زیرساختی و مهم  خراسان رضوی تنها ۱۷ سازمان این چرخه را طی کرده اند و بقیه دستگاه‌ها همچنان در حال اجرای روند و طی کردن این چرخه هستند.

یعقوبی بیان کرد: علت عدم تکمیل چرخه امنیت سایبری در برخی سازمان‌های زیرساختی استان مشکلات بودجه‌ای و برخی دیگر مسائل ساختاری و فنی است.

او تصریح کرد: به عنوان نمونه برخی دستگاه‌ها دیتا سنتر غیراستاندارد دارند که این مساله موجب شده سازمان در اجرای امن سازی سایبری ناکام باشد، راه اندازی دیتا سنتر جدید و استاندارد هزینه بر بوده و ممکن است تا ۲ سال طول بکشد.

رئیس امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات (افتا) خراسان رضوی دیگر چالش حوزه امنیت سایبری خراسان رضوی را تامین نیروی متخصص دانست و تاکید کرد: در حال حاضر با مهاجرت نیرو‌های متخصص در حوزه امنیت سایبری از استان به مرکز کشور و یا مهاجرت عمومی این نخبگان به خارج کشور مواجه هستیم، تامین نیروی متخصص یکی از نیاز‌ها در این حوزه به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.