یک فرد سودجو از طریق آموزش جعلی خرید ارز دیجیتال یک میلیارد ریال از شهروند بردسکنی کلاهبرداری کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بردسکن گفت: در پی شکایت یکی از شهروندان بردسکنی مبنی بر کلاهبرداری اینترنتی میلیاردی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

سرهنگ محمود مختاری افزود: شاکی در بستر فضای مجازی با کانالی که در حوزه آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیت داشته آشنا شده و به منظور کسب سود بیشتر با ادمین کانال چت کرده و لینکی را دریافت کرده تا از آن طریق به سود بالاتری برسد، اما به محض اتصال به لینک، مبلغ یک میلیارد ریال ارز دیجیتال از کیف پولش خارج شده و ارتباط ادمین هم از همان لحظه قطع شده است.

او گفت: کارشناسان پلیس فتا با توجه به میزان کلاهبرداری صورت گرفته، با تحقیقات اولیه و بررسی مستندات شاکی با هماهنگی قضایی و انجام اقدامات فنی و پلیسی، کلاهبردار مربوطه را در استان تهران شناسایی کردند و با دستور مقام قضایی پرونده مربوطه به منظور سیر مراحل قانونی به دادسرای استان مقصد ارسال شد.

این مقام انتظامی گفت: پلیس فتا به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان و کاربران بوده و شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در خصوص فضای مجازی با مراجعه حضوری به پلیس فتا و یا استفاده از سایت پلیس فتا و تماس با مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ با ما در میان بگذارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.