رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: فردی که با نقشه قبلی به کلید خصوصی کیف پول دیجیتال شهروند مشهدی دست یافته بود، شناسایی و دستگیر شد.‏

سرهنگ جواد جهانشیری، گفت: یکی از شهروندان که با بازار ارز دیجیتال نیز آشنا بوده است با ارائه مرجوعه قضایی مبنی بر به سرقت رفتن حدود ۳ میلیارد‎ ‏و ۱۰۰ میلیون ‏تومان ارز دیجیتال از ‏کیف پول الکترونیکی‌اش، ‎به پلیس فتا مراجعه کرد و موضوع در دست بررسی کارشناسان قرار گرفت.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: پس از تحقیقات فنی سارق شناسایی و به مقامات قضایی احضار شد.

او گفت: وی در ابتدا منکر هرگونه ‏سرقت ارزی شد اما با مشاهده مستندات اعتراف کرد که به بهانه تعمیر موبایل به مغازه موبایل فروشی شاکی مراجعه کرده و با طرح دوستی شاکی را به مهمانی در باغ دعوت و با فیلم برداری مخفیانه از الگوی قفل گوشی شاکی رمز آن را پیدا کرده و با عکس از کلید خصوصی کیف پول دیجیتالی و بدست آوردن دوازده کلمه رمز کیف پول، موجودی رمز ارز شاکی را به صرافی مد نظر خود انتقال داده بود. با تلاش کارشناسان پلیس فتا استان متهم دستگیر شده جهت سیر مراحل قانونی به همراه پرونده خود به دادسرا اعزام شد.

رئیس پلیس فتا خراسان رضوی گفت: با قرار دادن رمز عبور مناسب و حفاظت صحیح از آن، مانع از دسترسی غیر مجاز افراد فرصت طلب به اطلاعات حساس گوشی هوشمند خود شوید و در صورت ورود به بازار رمز ارز، از رمز عبور مناسب برای نگهداری کیف پول دیجیتال خود استفاده کنید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۰ ۱۴ تير ۱۴۰۱
مردم باید بیشتر حواسشون رو در رابطه با ارزهای دیجیتال جمع کنند