مدیر کل دفتر صنایع خودرو وزارت صمت گفت: ما با ابزار واردات می‌خواهیم خودروسازان داخلی و خارجی با هم رقابت کنند.

آقای عبدالله توکلی گفت:ما در خصوص واردات خودرو از ابزار سیاست گذاری عمل کرده ایم، در کل ما با ابزار واردات می‌خواهیم خودروسازان داخلی و خارجی با هم رقابت کنند. فرآیند تصویب این نامه از حوزه‌های دیگر هم  است و مختص به وزارت صمت نیست.

به گفته او ، واردات خودرو برای کشور یک ابزاری برای توسعه صنعت خودرو ما است، در کل همیشه وزارت صمت نگاه مثبت به واردات خودرو داشته و دارد.

نیمی از مردم ایران فاقد خودرو هستند/رتبه هجدهم ایران در تولید خودرو در جهان

در ادامه آقای عبدالله توکلی لاهیجانی گفت: توزیع عادلانه در خودرو وجود ندارد و بیش از ۵۰ درصد خانوارها فاقد خودرو هستند که علت هم نبود خودروهای اقتصادی در بازار است. بنابراین در طرح تحول صنعت خودرو، بحث خودروهای اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است به طوری که در خودروهای اقتصادی مصرف سوخت در کمترین میزان قرار دارد و این موضوع با وزن خودرو در ارتباط است.

به گفته او،خودروساز و قطعه ساز قرارداد بلندمدت و تعاملی با هم ندارند ضمن اینکه قطعه سازانِ یک محصول در طول سال‌های مختلف تغییر می‌کنند و واسطه‌هایی بین قطعه ساز و خودروساز قرار دارد که همین امر موجب افزایش قیمت می‌شوند به طور کل ما اکنون با تولید سالانه حدود ۹۰۰ هزار خودرو، رتبه هجدهم دنیا در تولید خودرو را داریم و هدف‌گذاری شده تا به تولید ۳ میلیون دستگاه در سال برسیم.

مدیر کل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت این را هم گفت:شاخص‌هایی نظیر نیروی کار ارزان، انرژی ارزان و نیروی مهندسی فراوان باعث شده تا ما ظرفیت افزایش تولید و رشد صنعت خودرو را نسبت به شرکت‌های خارجی داشته باشیم. از سال ۹۷ ظرفیت تولید ما کاهش یافت و به نصف رسید و حتی آنچه تولید می‌شد هم کامل نبود و در پارکینگ‌ها می‌ماند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار