به مناسبت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی در آیینی با حضور فرماندار ویژه مهاباد، امام جمعه و مسئولان از ۲۲ آزاده این شهرستان تجلیل شد.

امیر قادری امروز در آیین قدردانی از آزادگان مهاباد گفت: ملت بزرگ ایران هیچ گاه ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ سالروز غرورآفرین آزادگان به میهن اسلامی و مصیبت و مشقت این عزیزان را در دوران اسارت را فراموش نخواهد کرد.

وی پیگیری و حل مشکلات آزادگان را وظیفه شرعی و قانونی مسئولان دانست و گفت: همه مدیران دستگاه‌های اجرایی خودشان را مدیون شما خانواده‌های معظم شهدا و آزادگان می‌دانند و برای خدمت به شما عزیزان از هیچ تلاشی فروگزار نمی‌کنند.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: در کنار ایثار شهدا، مجاهدت، صبر و استقامت خانواده سرافراز شهدا و ایثارگران کشور است که فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه زنده نگاه داشته و تکریم آنان، باعث تعمیق این روحیه در کشور می‌شود.

قادری بر رعایت قانون ۲۵ درصد سهمیه استخدام خانواده شهدا و آزادگان تاکید کرد و گفت: خانواده‌های شاهد، ایثارگر و جانباز حافظان اصلی نظام و کشور هستند و دستگاه‌های متولی باید سهم ۲۵ درصد اشتغال آنان را رعایت کنند.

وی افزود: هر گونه استخدام در قالب آزمون و فرآیند قانونی بوده و بکارگیری افراد در دستگاه‌های اجرایی خارج از ضوابط امکان پذیر نیست.

در ادامه جلسه از ۲۲ آزاده دوران دفاع مقدس مهاباد با اهدای لوح قدردانی شد.

۲۶ مردادماه ۱۳۶۹ یادآور بازگشت غرورآفرین اولین گروه از آزادگانی است که پس از تحمل سال‌ها شکنجه و صبوری از بند اسارت دشمن بعثی آزاد و با مقاومت جانانه خود در دوران اسارت، الگویی ماندگار در مسیر پایداری برای رسیدن به اهداف نظام و انقلاب اسلامی شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.