شرکت سرمایه گذاری سعودی کینگدام هولدینگ اقدام به سرمایه گذاری در حوزه انرژی روسیه کرده است.

شرکت سرمایه گذاری سعودی کینگدام هولدینگ که توسط شاهزاده ولید بن طلال اداره می‌شود، در فاصله ماه‌های فوریه و مارس مخفیانه در سه شرکت نفت و گاز روسی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار سرمایه گذاری کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اسناد مالی این شرکت که روز یکشنبه منتشر شد نشان می‌دهد کینگدام هولدینگ که ۱۶.۹ درصد آن متعلق به صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان به ریاست محمد بن سلمان ولیعهد این کشور است، در ماه فوریه در گواهی‌های سپرده بین المللی گازپروم و روس نفت به ترتیب به ارزش یک میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال سعودی (۳۵۷.۸۵ میلیون یورو) و ۱۹۶ میلیون ریال سعودی سرمایه گذاری کرده است.

این شرکت همچنین در فاصله ماه‌های فوریه و مارس ۴۱۰ میلیون ریال سعودی در گواهی‌های سپرده آمریکایی شرکت لوک اویل سرمایه گذاری کرده است.

کینگدام هولدینگ در این اسناد به جزییات این سرمایه گذاری‌ها اشاره نکرده است، اما در حالی که کشور‌های غربی تحریم‌هایی را علیه شرکت‌های روسی اعمال کرده اند، این شرکت احتمالا به دنبال سهام‌هایی با کمتر از ارزش واقعی آن‌ها بوده است.

منبعی آگاه ماه ژوئن در مورد امور کینگدام هولدینگ گفته بود سبک سرمایه گذاری ولید بن طلال بر فرصت‌های جدیدی متمرکز است که می‌توانند سودآور باشند، اما خطراتی دارند همچنین این شرکت به دنبال خرید سهام‌هایی با کمتر از ارزش واقعی آنهاست.

عربستان سعودی و دیگر کشور‌های حوزه خلیج (فارس) تاکنون تلاش کرده اند در مورد جنگ اوکراین موضعی بی طرف را داشته باشند که خشم برخی مسئولان غربی را در تلاششان برای منزوی کردن روسیه از نظر اقتصادی پس از حمله به اوکراین در ماه فوریه برانگیخته است.

برچسب ها: عربستان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
کشوعربستان فهمید دنیا تک قطبی آمریکا نیست ولی بعضیا هنوز نفهمیدن...
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۱:۵۴ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا دم کشورمون گرم که شاخ آمریکا رو شکست و اون ترسی که کشورها از آمریکا داشتن دیگه دیده نمیشه !
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۳ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
چی شد یه عده میگفتن این نوکر امریکاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۶ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
بود ولی وقتی قدرت پوشالیشو دید اونم با نصب گنبد آهنیشون و... که نتونست پهباد و موشک و.. را رهگیری کنه و فقط دوشیده شدن و غیر اینها وقتی ایران چند بار زد و غلطی نکردن فهمید دیگه اون قدرت نیست و قدرت جای دیگس ! الان تازه باید آمریکا و اروپا بهشون التماس کنند که نفت و گاز بیشتری تولید کنند و اگرم تحریمها رو زیرپا بگذارن مثلا آمریکا چه غلطی میتونه بکنه وقتی بیشترین نفت و گاز ازعربستانه و اونمعین روسیه حتی 10 درصدم کم کنه همشون فلج میشن و عربستان تازه بعد اینهمه توسری خوردن اینو فهمیده و با دادن باجهای چند میلارد دلاری .
Iran (Islamic Republic of)
حسنک دبیر
۱۸:۴۲ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
همیشه بوده و هنوزم هست ولی این اواخر با تحولاتی که در سطح منطقه و جهان رخ داد تازه باین نتیجه رسیده که همه تخم مرغ هاش رو نباید در یک سبد اون هم سبدی در حال پوسیدگی است قرار بده !!!!
ولی انگار شما خیلی اینو متوجه نیستی جناب ناشناسسس !!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۷ ۲۵ مرداد ۱۴۰۱
عربا از آمریکا بریدن ؟؟
آخرین اخبار