سفیر سوریه در روسیه از آمادگی دمشق برای گشایش سفارت در دونتسک و لوهانسک خبر داد.

ریاض حداد، سفیر سوریه در روسیه در مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت دمشق پس از به رسمیت شناختن جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک به دنبال باز کردن دفاتر دیپلماتیک در آن مناطق است.

به گفته مقام دیپلماتیک سوریه، دمشق آمادگی خود را برای تقویت روابط با جمهوری‌های دونباس بر پایه احترام متقابل و منافع مشترک ابراز کرده است. وی گفت: «ما به دنبال اقدامات عملی هستیم تا سفارت‌ها و دفاتر دیپلماتیک در آنجا باز کرده و بر پایه منافع دو طرف اقدامات را هماهنگ کنیم.»

سفیر سوریه تاکید کرد: «تصمیم گرفته شد که روابط با جمهوری خلق دونتسک بر پایه این حقیقت پایه گذاری شود که بحران اوکراین مشکلی است که از سوی کشور‌های غربی به رهبری آمریکا بوجود آمده است تا میان مردم تفرقه ایجاد کند و امنیت ملی روسیه را تضعیف سازد. مقابله با سیاست غرب جزء منافع مشترک تمام ملت‌هایی است که علیه هژمونی آن ایستاده اند و لازم است از همه ابزار‌های ممکن برای مقابله با این هژمونی استفاده شود.»

سخنگوی وزارت امور خارجه سوریه در تاریخ ۲۹ ژوئن اعلام کرد، سوریه تصمیم گرفته است تا استقبال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک را به رسمیت بشناسد.

در خبری دیگر، سه فضانورد روس پرچم‌های سرزمین‌های جدایی طلب لوهانسک و دونتسک اوکراین را در ایستگاه فضایی بین المللی به اهتزاز درآوردند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اولگ آرتمیف، دنیس ماتوئیف و سرگئی کورساکوف فضانوردان روس با انتشار عکس‌هایی در حالی که پرچم‌های این دو جمهوری شرق اوکراین را در ایستگاه فضایی بین المللی در دست دارند اعلام کردند ما هم در زمین و هم در فضا جشن می‌گیریم.

نیرو‌های اوکراینی روز یکشنبه خروج خود را از این شهر راهبردی اعلام کردند. این اقدام به نیرو‌های روس و جدایی طلبان حامی روسیه اجازه داد تا کنترل خود را بر منطقه لوهانسک کامل کنند.

آژانس فضایی روسیه اعلام کرد ما معتقدیم سوم ژوئیه ۲۰۲۲ همواره در تاریخ جمهوری حک خواهد شد.

برچسب ها: سوریه ، جنگ اوکراین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۲ ۱۴ تير ۱۴۰۱
کشور مفت خور که با گرفتن پول و پاچه خواری از کشورهای همسایش داره گذران میکنه
آخرین اخبار