فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی گفت:درحال حاضر ۴۰ پروژه آبرسانی در پنج شهرستان‌ مرزی در خراسان رضوی توسط قرارگاه شهید قاجاریان اجرا می شود.

سردار رجب زاده با اشاره به ماموریت سپاه که در سال ۹۴ از سوی فرمانده معظم کل قوا ابلاغ شده است افزود: ماموریت اصلی سپاه در منطقه مرزی حفظ امنیت پایدار و اشراف اطلاعاتی است و با گذشت ۷ سال نگاه بلند مقام معظم رهبری خیلی از ابعادآن الان مشخص شده است .

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی با اشاره به ماندگاری مردم در مناطق مرزی و تحریم های ناجوانمردانه، تورم و گرانی و سو مدیریت هایی که اعمال شده و مردم دچار مشکلات اقتصادی شدند، گفت: برای ماندگاری مردم در مناطق مرزی و روستایی درعرصه های مردم یاری و محرومیت زدایی سپاه در حوزه های اقتصادی، معیشتی ، اجتماعی وارد اجرای پروژه های محرومیت زدایی درمنطقه شمال شرق کشور شد.

سردار رجب زاده بیان کرد :در راستای محرومیت زدایی سال گذشته درسطح کشور بیش از ۱۰ هزارپروژه آبرسانی به سپاه واگذار شد که در حال حاضر به ۲۰ هزار پروژه افزایش یافته است.

وی خاطر نشان کرد: برنامه های سپاه در کوتاه مدت توزیع بسته های معیشتی، فرهنگی و غذای گرم تعریف شده و در میان‌مدت توزیع جهیزیه برای نوعروسان ودر بلند مدت اجرای پروژه های زیر ساختی و عمرانی در روستاهااست .

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی ادامه داد: درقرارگاه امام ‌حسن(ع) چهار اولویت کاری تعریف شده است که شناسایی ده هزار روستا با تنش آبی که الان دو برابر شده است و خدمت به مردم بزرگترین راه مقابله بادشمنان است.

سردار رجب زاده افزود: پروژه هایی که به قرارگاه شهید قاجاریان واگذارشده طبق برنامه دوساله به لحاظ زمانی ۳۴ درصد پیشرفت دارد و تا پایان مردادپیشرفت کار ۱۶ درصد می باشد.

وی بیان داشت :سپاه در سطح کشور بیش از ۱۵ هزار پروژه آب رسانی دردست اجرا دارد و برای تامین تجهیزات با مشکل مواجه ایم کارخانجات جوابگوی تامین تجهیزات پروژه ها نیستند.

فرمانده لشکر عملیاتی مردم پایه پنج نصر خراسان رضوی با اشاره به اینکه برای ماندگاری مردم در روستا آب در اولویت قراردارد گفت: محور دوم محرومیت زدایی راه ، مسکن، اشتغال ،کشاورزی و دامداری است که در آینده نزدیک راهسازی نیز در اولویت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) قرار گرفته است .

سردار رجب زاده تاکید کرد: واگذاری پروژهای محرومیت زدایی درروستاها به قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) توفیق و افتخار می دانیم و فرصت مغتنمی است که در اختیارسپاه و بسیج قرارگرفته است.

در ادامه مهندس محمدرضا جعفری سرپرست آبفای تربت جام با ارائه گزارشی از وضعیت آبرسانی در روستاها گفت: خشکسالی دو دهه در منطقه تربت جام‌ به شدت تاثیر گذاشت و باعث شده که تربت جام درراس تنش آبی یک استان قرارگیرد که در دوسال گذشته چند روستا با صرف هزینه ۱۴ میلیارد تومان توسط خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی مردم از نعمت آب شرب سالم و بهداشتی برخوردار شدند و دشت ای شهرستان به لحاط منابع آبی بحرانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.