رئیس امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۱۳میلیون مترمکعب آب روزانه از منابع آبی مناطق شهری و روستایی خواف استحصال می‌شود که ۳۰ درصد آن هدر می‌رود.

سید حسن رضاییان گفت: این هدر رفت و اتلاف آب مربوط به مصارف و انشعاب‌های غیرمجاز کشاورزی و خانگی و اتلاف آب در مسیر خط انتقال به دلیل فرسودگی تجهیزات است.

رئیس امور آب و فاضلاب خواف گفت: ۲۲ درصد از مجموع هدر رفت منابع آبی در این شهرستان مربوط به انشعاب‌های غیر مجاز مانند برخی باغ ویلا‌ها و موزاییک سازی‌ها و هشت درصد مربوط به اتلاف آب به دلیل فرسودگی تجهیزات در خود خطوط انتقال است.

او گفت: برای کاهش هدر رفت و اتلاف منابع آبی، اصلاح شبکه‌های آب رسانی چهار روستا با کمک سپاه پاسداران در بخش سلامی از ابتدای امسال آغاز شده است. برای کاهش مشکل تامین و تنش آب در مناطق شهری و روستایی خواف ۲ چاه که در سال ۱۳۹۹ حفر شده بود امسال وارد مدار بهره برداری شد و با بهره برداری از آن‌ها ۲۵ لیتر بر ثانیه به مجموع تامین منابع آبی این شهرستان افزوده شد.

رضاییان گفت: در نشتیفان این شهرستان که مردمش با مشکلاتی در تامین آب مواجه بودند مجوز حفر یک حلقه چاه با دبی آب ۲۲ لیتر بر ثانیه اخذ شد که با حفر و بهره برداری از آن مشکل مردم این بخش و برخی روستا‌های آن برطرف می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.