کارشناسان شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز از مرغداری‌های فعال شهرستان با هدف نظارت بر جلوگیری از انبار تخم مرغ در واحدها بازدید کردند.

قدرتی رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز گفت:  ۵۳ مرغداری تخمگذار در شهرستان وجود دارد که تحت نظارت بهداشتی مسئولین فنی و کارشناسان بخش دولتی است و تولیدات آن‌ها باید  با اخذ گواهی حمل بهداشتی قرنطینه‌ای به مراکز بسته بندی و عرضه منتقل شود.

او افزود:تخم مرغ استاندارد علاوه بر علائم ظاهری باید به گونه‌ای عرضه شود  که نام واحد تولید کننده و کد بهداشتی دامپزشکی روی کارتن و همچنین تاریخ تولید و انقضاء و نام تجاری واحد روی تک تک تخم مرغ‌ها درج شده باشد که این امر موجب کاهش تقلب ها و تخلفات می‌شود.

رئیس شبکه دامپزشکی طرقبه شاندیز ادامه داد: با توجه به فساد پذیری بالای تخم مرغ و اهمیت شرایط نگهداری آن مرغداران اجازه دپوی تخم مرغ در محل واحد را ندارند و تولیدات به صورت روزانه باید از مرغداری خارج و در شرایط مناسب دمایی نگهداری و مصرف شود.

قدرتی بیان کرد:  به شهروندان توصیه می شود هر گونه فرآورده خام دامی از جمله تخم مرغ را از مراکز معتبر و مجاز خریداری کنند که امکانات نگهداری و عرضه فرآورده خام دامی در شرایط مناسب و لازم را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.