فرماندار شهرستان خمین گفت: کارکردهای اجتماعی مساجد باید در زادگاه امام راحل تقویت شود.

حمید کمانکش گفت: اگرچه مساجد بعد از پیروزی انقلاب اسلامی احیا شد ولی با کارکردهای چندگانه فرهنگی فاصله وجود دارد، در حالی که مسجد نقش تاثیرگذاری در توسعه فرهنگ دینی و رفع آسیب های اجتماعی محلات دارد.

وی ادامه داد: کارکرد مسجد محدود به ساعات برگزاری نماز نیست و این اماکن باید در اقدامات مختلف فرهنگی و اقتصادی محور قرار گیرند.

کمانکش با اشاره به اینکه مشکلات مناطق کم برخوردار محدود به نیازهای اقتصادی و مادی نیست، تصریح کرد: مسائل این مناطق ریشه در حوزه های مختلف دارد.

فرماندار خمین ادامه داد: طرح‌های پراکنده‌ای در این مناطق اجرا شده و دستگاه‌های متولی و تشکل‌های اجتماعی از اقدامات جزیره ای برای رفع معضلات مناطق کم برخوردار پرهیز کنند.

کمانکش، سازمان های مردم نهاد را بالاترین سرمایه اجتماعی دانست و گفت: به منظور غلبه بر مشکلات فرهنگی و اجتماعی و ثبات اقتصادی، استفاده بهینه از ظرفیت های انسانی ضروری است.

وی ، بهره‌برداری از ظرفیت‌ها را یک اصل مهم مدیریتی بیان کرد و افزود: وقت زیادی از سوی تشکل‌های اجتماعی برای اجرای طرح‌های مختلف هزینه می شود و این طرح ها نیازمند آسیب شناسی است.

کمانکش اظهار داشت: هجمه های دشمنان، اقدامات نیمه تمام و بر زمین مانده و اصلاح زیرساخت ها از سوی دولت سیزدهم پیامدهایی به همراه دارد.

فرماندار خمین با تاکید بر عبور از این شرایط گفت: مسیر نظام اسلامی با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری در حال طی شدن است و بارقه‌های امید در سطح جامعه افزایش پیدا کرده است.

وی ادامه داد: امید بسیاری از مستضعفان جهان به جمهوری اسلامی ایران نشان دهنده حرکت در مسیر درست است و باید مراقب ابرقدرتهای رسانه ای جهان باشیم.

امام جمعه خمین نیز در شورای اداری شهرستان گفت: براساس آموزه های دینی خدمتگزاران مردم باید فضای بهره برداری را برای دیگران ایجاد کنند.

حجت الاسلام سیدقاسم میرصادقی افزود: هر تصمیمی ، آسیب‌هایی را در سطح جامعه ایجاد می کند و این آسیب ها نیازمند تدبیر است.

وی بیان کرد: زادگاه امام راحل دارای ظرفیت های خوبی است و با هم افزایی در استفاده از امکانات می توان کارهای بزرگی در این خطه انجام داد.
فرمانده انتظامی خمین نیز در این شورا با اشاره به افزایش ۱۸ درصدی کشف سرقتها در سال جاری گفت: دستگیری سارقان ۲۶ درصد افزایش یافته و ۴۵۰ سارق امسال در خمین دستگیر شدند.

سرهنگ هادی افراسیابی افزود: ۶۷ درصد از سرقت‌ها خورد و توسط افراد آسیب دیده انجام می شود.

وی بیان کرد: نصب دوربین در اصناف سبب کاهش سرقت در آنها شده است.

سرهنگ افراسیابی گفت: سرقت از اماکن دولتی افزایش یافته و برخی مال باختگان نسبت به اموال خود بی اعتنا هستند.

وی با اشاره به جمع آوری فروشندگان عمده مواد مخدر در خمین گفت: خرده فروشان مواد مخدر معضل اصلی شهرستان هستند.

فرمانده انتظامی خمین، نگاه آسیب شناسی مدیران ادارات، رفع مشکلات زیرساختی، رعایت استاندارها در شهرسازی و نگاه امنیتی و انتظامی مسئولان را راهکار کاهش سرقت ، اعتیاد و فروش مواد مخدر در این شهرستان عنوان کرد.

در پایان شورای اداری خمین از خبرنگاران فعال در این شهرستان تقدیر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.