وزیر نیرو در سفر به شهرستان بم از انتقال آب به شهرهای بم و بروات در آینده ای نزدیک خبر داد.

علی اکبر محرابیان وزیر نیرو در بازدید از سد نسا بم گفت: این سد از سد‌های بزرگ و خوب کشور است و انتقال آب سد نسا به شهر بم و بروات بزودی انتقال آب آن به شهر‌های بم و بروات تا چند ماه اینده امکان پذیر می‌شود.

محرابیان افزود: تاکنون عملیات اجرایی انتقال آب ۸۰ درصد پیشرفت داشته است و امیدواریم با تکمیل تصفیه خانه ان انتقاب اب به این دو شهر زودتر انجام شود تا مشکلات مردم برطرف شود

او بیان کرد: از همین مسیر نیز برای سه شهرستان نرماشیر، ریگان و فهرج نیز خط انتقال آب در نظر گرفته ایم و تا چند ماه آینده کار اجرایی آن آغاز خواهد شد.

محرابیان توضیح داد: ۵۰۰ میلیارد تومان برای خط انتقال اب به بم و بروات در این سفر در نظر گرفته شده است.

او در خصوص این سوال که خاموشی پمپ‌های اب موجب خشکیدگی خرمای کشاورزان شده است: گفت ما در این زمینه اختیارات کامل به استان داده ایم و مقرر شد متناسب با نیاز و شرایط تصمیم گیری شود.

وزیر نیرو در سفر به شهرستان بم گفت: در روز‌های و ماه‌های آینده دو واحد نیروگاهی  زرند به شبکه برق کشور متصل می شود.

محرابیان افزود: در استان کرمان در حوزه آب باید کار‌های بزرگی انجام شود برای عبور از تابستان امسال با اجرای پروژ‌های موقت و طرح‌های تنش امیدواریم بتوانیم با کمترین مشکل عبور کنیم .

او ادامه داد : برای تامین آب پایدار استان کرمان باید چند کار اساسی انجام شود از جمله پروژ‌ه های نیمه تمام هرچه سریعتر به مرحله بهره برداری برسانیم برخی هم باید اضافه شود و طرح‌های تامین آب در استان سرعت بگیرند.

محرابیان گفت: انتقال آب سد نساء به شهرستان های ریگان ، نرماشیر و فهرج ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تامین اعتبار می شود تا هر چه سریعتر این مهم انجام شود.

او تصریح کرد : برای تکمیل پروژه انتقال آب سد نساء ۵۰۰ میلیارد  تومان از اعتبارات سفر تامین شده است.

وزیر نیرو در خصوص خاموشی موتور  پمپ‌های کشاورزی و ضرر رسانی این امر به محصول خرما که باعث خشکیدگی محصول شده است گفت: برای مدیریت چا‌ه های کشاورزی اختیار به استان‌ها داده شده است در نقاطی نیاز است متناسب با نیاز ابی تصمیم گیری شود.

وزیر نیرو در خصوص قبوض مناطق گرمسیری شرق استان هم گفت: دولت طرحی در مجلس به تصویب رسانده در شورای نگهبان این مصوبه بررسی می شود و هر شهر و شهرستان متناسب با درجه حرارت مصرف خود مشمول شرایط گرمسیری خواهد شد.

برچسب ها: وزیر نیرو ، انتقال آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار