رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور طی سفری یکروزه به مهاباد از نهالستان روستای «قزلقوپی» این شهرستان با ظرفیت سالانه تولید یک میلیون نهال بازدید کرد.

عباسعلی نوبخت امروز به همراه نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران این شهرستان از تنها نهالستان آذربایجان غربی بازدید و از نزدیک مشکلات آن را بررسی کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد در حاشیه این بازدید گفت: نهالستان مهاباد در روستای قزلقوپی «این شهرستان تنها واحد فعال تولید نهال آذربایجان غربی است که علاوه بر نیاز‌های این شهرستان، قادر به تامین نیاز نهال استان نیز است.

خالد خضری ادامه داد: با همکاری اداره کل منابع طبیعی پیش بینی شده که بیش از ۱.۵ میلیون اصله نهال در نهالستان این شهرستان تولید شده و در بین شهر‌های استان برای ارتقای پوشش جنگلی توزیع شود.

وی گفت: در قالب طرح زراعت چوب نیز متقاضیان کاشت نهال در زمین زراعی و حتی به صورت حاشیه کاری در سطح استان می‌توانند ضمن دریافت نهال رایگان در صورت تایید و رعایت ضوابط اداره منابع طبیعی تسهیلات بانکی نیز دریافت کنند.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در ادامه سفر خود به مهاباد از طرح پارک آبخیزداری استاد هژار و طرح‌های آبخیزداری جلوگیری از سیلاب در بالادست مهاباد نیز بازدید خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.