به مناسبت گرامیداشت هفته منابع طبیعی و بزرگداشت روز شهدا، مزار شهدای مهاباد به یاد اسوه‌های صبر و اقتدار نهال کاری شد.

ماموستا عبدالسلام امامی گفت: کاشت نهال و حفظ پوشش گیاهی و فضای سبز در فرهنگ بزرگان دینی اسلام از جمله پیامبر (ص) جاری بوده و به حفظ این منبع ارزشمند الاهی تاکید شده است.

وی گفت: تعرض به منابع طبیعی و همچنین تخریب آن نیز در اسلام نکوهید و حرام بوده و ضروری است همه ما در نگهداری از آن کوشا باشیم تا بتوان نسل‌های آینده نیز بتوانند از آن بهره برداری صحیحی داشته باشند.

امام جمعه مهاباد گفت: پیامبر اکرم (ص) در جنگ مسلمانان نیز به حفظ منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب آن‌ها مگر در مواقع ضروری تاکید داشته و همین امر ما را نیز به صیانت از آن تشویق می‌کند.

ماموستا امامی گفت: فضای سبز و پوشش‌های جنگلی منبع تولید کردن اکسیژن مورد نیاز طبیعت هستند و در کنار آن نیز تمام موجودات زنده ذکر نام پروردگار را انجام میدهند.

وی گفت: درختکاری و حفظ و نگهداری نعمات خداوند یکی از مسئولیت‌ها و وظایف همه انسان هاست و خداوند متعال به واسطه مهربانی خود این منابع ارزشمند را در اختیار ما قرار داده است.

با حضور قادری سرپرست فرمانداری مهاباد، امامی امام جمعه و جمعی از روسای ادارات و فرماندهان نظامی مراسم آیین نهال کاری به مناسبت هفته منابع طبیعی و بزرگداشت روز شهداء و تاسیس بنیاد شهید، در محل مزار شهدا شماره یک مهاباد برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.