معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی از رشد ۳۳ درصدی طرح‌های فناورانه در حوزه سلامت استان در سال گذشته نسبت به سال ۹۹ خبر داد.

 امیرعلی قهرمانی گفت: دانشگاه همچنان قصد دارد با حمایت‌های مالی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تولید طرح‌های فناورانه در حوزه سلامت را رونق دهد.

او گفت: با بیان این که در بازه زمانی مورد نظر جذب اعتبارات این حوزه نیز افزایش داشته است، تسهیلات جذب شده در حوزه فناوری از ۳۵ میلیارد ریال در سال ۹۹ به پنجاه میلیارد ریال در سال گذشته افزایش و به ساخت مراکز رشد و نوآوری و اتاق تمیز اختصاص یافته است.

او گفت: پژوهش و طرح‌های تحقیقاتی در سیاست گذاری‌های حوزه سلامت و مدیریت صحیح بسیار اثرگذار است، شیوع بیماری کرونا و نقش کلیدی طرح‌های مطالعاتی در شناخت و مدیریت آن اهمیت پژوهش و انجام طرح‌های مطالعاتی را مشخص و محرز کرده و می‌توان گفت که طرح‌های تحقیقاتی نقش مهمی در پیشرفت این حوزه دارند.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: اهمیت این مهم، حمایت دانشگاه و در نهایت افزایش طرح‌های تحقیقاتی حوزه سلامت از ۱۰۲ به ۱۶۱ مورد را به دنبال داشته است.

قهرمانی گفت:  ۲ مرکز رشد و فناوری سال گذشته در این دانشگاه افتتاح و راه اندازی شده است.

او گفت: توسعه فناوری و تکنولوژی‌ها در حوزه سلامت، از دغدغه‌های ماست و برای رفع آن و همزمان دست یابی به اقتصاد دانش بنیان اقدامات کلیدی را انجام داده ایم.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ارتقای سلامت افراد جامعه از اهداف مهم مجموعه سلامت استان است و برای تحقق آن امکانات و تسهیلات مناسبی آماده و مهیا شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.