ستاری گفت: برنامه اصلی ما توسعه کیفی پارک‌های علم و فناوری کنونی است و از این پس تنها بخش خصوصی اقدام به توسعه کمی پارک‌ها می‌کند.

دکتر سورنا ستاری روز شنبه در حاشیه افتتاح مرکز رشد و فناوری سلامت خراسان شمالی گفت: پارک‌های علم فناوری یا دانشگاهی یا استانی هستند و اکنون باید از لحاظ کیفی توسعه پیدا کنندو برنامه اصلی ما قوی کردن این مراکز علمی است.

او گفت:  فرآیند پرداخت تسهیلات و تسهیل امور شرکت‌ها باید شتاب بیشتری داشته باشد؛  تسهیلات قانون بودجه تبصره ۱۶ و ۱۸ هم اکنون اجرایی شده، اما برای تسهیل امور شرکت‌ها و حوزه علم و فناروی «زیست بوم» باید شکل بگیرد.

اکوسیستم یا زیست بوم استارتاپی توسط افراد، استارتاپ‌ها و سازمان‌ها و تعامل میان آن‌ها شکل می‌گیرد و به عنوان یک سیستم برای خلق شرکت‌های استارتاپی عمل می‌کند.

رئیس بنیاد ملی نخبگان گفت: اکنون دیگر پرداخت تسهیلات در این بخش و بویژه برای استارتاپ‌ها گزینه مناسبی نیست و استارتاپ‌ها سرمایه گذار بخش خصوصی می‌خواهند هر چند که در استان‌های کوچک و پارک‌های علم و فناوری این استان‌ها هنوز این مکانیزم شکل نگرفته است، اما در پارک‌های بزرگ این مکانیزم به خوبی کار می‌کند.

ستاری گفت: هم اکنون ۶ هزار و ۵۰۰ شرکت دانش بنیان در کشور فعالیت دارند و شرکت‌های خلاق نیز از رشد خوبی برخوردار شده اند و سهم اقتصاد دانش بنیان در تولید ناخالص ملی در حال افزایش است.

دکتر سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور و دکتر علی خیرالدین معاون فناوری و نوآوری وزارت علوم در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی امروز از نمایشگاه محصولات مرکز نوآوری دانشگاه بجنورد و از شرکت‌های دانش بنیان پارک علم و فناوری استان نیز بازدید کردند.

افتتاح پردیس و بازدید از نمایشگاه دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان، حضور در شورای اداری استان نیز از دیگر برنامه‌های معاون رییس جمهور و معاون وزیر علوم است.

افتتاح ۲مرکز نوآوری اسفراین، آغاز به کار عملیات ساختمانی مرکز نوآوری مانه و سملقان و افتتاح مرکز نوآوری دانشگاه کوثر بجنورد نیز به صورت ویدئو کنفرانس انجام می‌شود.

همچنین مرکز نوآوری شیروان نیز امروز با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور افتتاح می‌شود.

این استان دارای ۳۳ دانشگاه دولتی و غیردولتی، موسسه و مرکز آموزش عالی است و ۲۹ هزار دانشجو در این دانشگاه‌ها تحصیل می‌کنند.

چهار مرکز رشد، ۱۳۰ شرکت فناور، ۳۱شرکت دانش بنیان و ۲۳ صنعت خلاق زیر پوشش پارک علم و فناوری خراسان شمالی فعالیت می‌کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.