رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از رایزنی برای خرید توافقی محصولات باغی آسیب دیده از مخاطرات جوی اخیر خبر داد

مجتبی دهقان پور گفت: قرار بر این شده است که شرکت‌های فرآوری محصولات باغی از جمله چند شرکت در استان فارس، اصفهان و تبریز قیمت‌های خود را اعلام کنند.

او در حاشیه سفر به شهرستان‌های شمالی استان فارس گفت: می‌توانیم براساس خرید توافقی قسمتی از محصولات باغی که مقداری آسیب دیده اند را به چرخه تولید بازگردانیم.

دهقان پور گفت: به طور مشخص در شهرستان‌های بوانات، خرم بید و سرچهان ما موضوع انگور را داریم که آسیب‌دیده است و خرید توافقی می‌تواند  یک درآمد مناسب را برای تولیدکنندگان و باغداران به همراه داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: از جمله این موارد تامین ۲۰۰ تن نهاده برای دامدارن شهرستان سرچهان، ۱۵۰ تن نهاده برای دامداران شهرستان بوانات و  ۳۰۰ تن نهاده برای دامدارن شهرستان آباده است.

او گفت:  این نهاده‌ها یارانه‌ای است و با قیمت ۳۷۰۰ تومان در اختیار تولیدکنندگان قرار داده می‌شود تا بتواند مقداری از خساراتی که وارد شده را تا حدودی جبران کند.

دهقان پور گفت: اولین توصیه‌ای که داشتیم به مجموعه‌ی شهرستان‌های آسیب‌دیده این بوده که از محل خودیاری مردم اقدام به مرمت و لایروبی کنند که با اعتباراتی که اختصاص داده می‌شود اقدامات تکمیلی انجام می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس گفت: براساس رایزنی که با مقامات عالی وزارت جهاد کشاورزی انجام شد انتظار می رود بودجه لازم برای لایروبی و مرمت قنات ها افزایش یابد تا بتوانیم کمک کنیم در اسرع وقت عملیاتی شدن این اقدامات را دنبال کنیم.

او گفت: این سفر به دعوت رحیم زارع نماینده مردم شهرستان‌های آباده، بوانات، خرم بید و سرچهان در مجلس شورای اسلامی و به همراهی محمد جواد عسکری رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی، محمد مهدی برومندی معاون امور باغبانی و فریبرز عباسی معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی جمعه چهاردهم مرداد ماه انجام شد.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار