مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت: ۲ هزار و ۹۵۰ زن سرپرست خانوار در استان همدان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

جواد جمور گفت: هفت هزار و ۳۰۶ زن خانه دار در سطح استان همدان زیرپوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند که ۲ هزار و ۹۵۰ نفر از آنان را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند.

به گفته او زنان خانه دار در صورت تمایل برای بهره مندی از بیمه تأمین اجتماعی می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان به نشانی es.tamin.ir درخواست خود را ثبت کنند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان گفت:  ۴۶ درصد جمعیت استان همدان زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند.

جمور  در ادامه گفت : از ابتدای سال تا پایان تیرماه در استان همدان ۲ هزار و ۶۱۷ نفر بیمه شده اجباری جدید نام نویسی و شماره بیمه دریافت کردند.

او جمعیت زیرپوشش سازمان بیمه تأمین اجتماعی استان همدان را ۷۹۳ هزار و ۲۸۰ نفر اعلام کرد و  گفت: از این تعداد، ۲۵۴ هزار و ۹۸۰ نفر را بیمه شدگان اصلی معادل ۳۲ درصد از سهم جمعیت زیرپوشش، ۳۹۷ هزار و ۶۱۹ نفر بیمه شده تبعی معادل ۵۰ درصد از سهم جمعیت زیرپوشش، ۸۵ هزار و ۱۱۰ نفر بازنشسته و از کار افتاده و بازمانده معادل ۱۱ درصد از سهم جمعیت زیرپوشش و ۵۵ هزار و ۵۷۱ نفر تبعی بازنشسته و از کار افتاده معادل هفت درصد از سهم جمعیت زیرپوشش سازمان تأمین اجتماعی استان را شامل شده‌اند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان  از پرداخت هزار و ۲۸۴ میلیارد تومان مستمری توسط سازمان تأمین اجتماعی استان به مستمری بگیران از ابتدای سال تا پایان تیرماه خبر داد.

جمور  گفت: از ۲۵۴ هزار و ۹۸۰ بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی استان همدان بیشترین سهم بیمه شده به تعداد ۱۳۷ هزار و ۹۱ نفر معادل ۵۴ درصد از سهم کل، به بیمه شدگان اجباری اختصاص دارد.

او گفت: از ۲۵۴ هزار و ۹۸۰ بیمه شده اصلی تأمین اجتماعی استان همدان علاوه بر ۱۳۷ هزار و ۹۱ نفر بیمه اجباری تعداد ۹ هزار و ۲۳۵ نفر بیمه اختیاری، ۳۸۸ هزار و ۹۱ نفر بیمه حرف و مشاغل آزاد، هزار و ۹۷۸ نفر بیمه بیکاری، ۱۵۳ نفر زنبورداران، ۷۱ نفر رزمندگان و بسیجیان، ۲۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگران ساختمانی، ۷۲۶ نفر نویسندگان، ۵۴ نفر مداحان و شاعران، ۶۳۷ نفر باربران، ۷۰۵ نفر خادمان مساجد، ۲۹ هزار و ۷۱۸ نفر رانندگان و ۸۵۸ نفر سایر (از بیمه شدگان توافقی) هستند.

مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی استان همدان در ادامه با اشاره به بیمه مشاغل آزاد (زنان خانه دار و زنان سرپرست خانوار) تأمین اجتماعی و نوع قرارداد‌ها در این رابطه ادامه داد: نوع اول این قرارداد ۱۲ درصد شامل بازنشستگی، فوت و بعد از بازنشستگی، نوع دوم ۱۴ درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و نوع سوم ۱۸ درصد شامل بازنشستگی و فوت قبل و بعد از بازنشستگی و از کار افتادگی بوده که علاقه‌مندان به بهره مندی از هر یک از این نوع موارد بیمه با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی به نشانی es.tamin.ir ثبت نام و نوع بیمه درخواستی خود را مشخص کنند.

منبع: ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.