مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: یکی از اولویت های این مجموعه پرداخت هزینه درمان بیماران خاص است.

فریبرز نیاستی گفت:بیش از ۲۵ میلیارد تومان در سال گذشته برای جبران هزینه بیماران خاص از سوی بیمه سلامت در استان همدان پرداخت شده است.  

او گفت: ۷۰۰ بیمه شده در این استان طی سال گذشته تحت شیمی درمانی قرار داشتند که بیمه سلامت از مجموع ۱۰ میلیارد تومان هزینه‌های درمانی این افراد، حدود ۸/۵ میلیارد تومان آن را تامین و پرداخت کرده است.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان روند پرداخت مطالبات شرکای کاری و موسسه‌های طرف قرارداد بیمه سلامت در استان به روز شده است.

نیاستی افزود: درهمین ارتباط، مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه سلامت تا پایان اردیبهشت ماه و سایر موسسات و مراکز درمانی طرف قرارداد نیز تا پایان خرداد امسال، پرداخت شده است.

او با بیان اینکه خدمات درمانی نازایی و ناباروری از دیگر خدمات حمایتی بیمه سلامت است، افزود: در راستای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، هزینه‌های مرتبط با خدمات درمانی ناباروری و نازایی با پوشش بیمه‌ای ۹۰ درصد محاسبه می‌شود و بیمه‌شدگان تنها ۱۰ درصد از هزینه‌های این بخش را پرداخت می‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان همدان گفت: همچنین در گذشته هر زوج تنها مجاز به استفاده از یک نوبت خدمات ناباروری با  پوشش بیمه بودند که این به سه نوبت در سال افزایش یافته است.

 یک میلیون و ۹۸ هزار و ۵۹۰ نفر معادل ۵۸ درصد جمعیت استان همدان زیر پوشش خدمات بیمه سلامت هستند که این جمعیت خدمات خود را در قالب پنج صندوق بیمه‌ای شامل ۵۸۵ هزار و ۸۲۲ نفر در  صندوق روستائیان، ۳۳۳ هزار نفر سلامت همگانی، ۱۲۰ هزار و ۳۰۰ نفر در صندوق کارکنان دولت، ۵۶ هزار و ۲۹۸ نفر صندوق سایر اقشار و سه هزار و ۱۷۰ نفر زیر پوشش صندوق ایرانیان، دریافت می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار