مدیر امور آب مهاباد گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۴۲ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه، آبیاری مزارع کشاورزی و احیای تالاب‌ها رهاسازی شده است.

رضا جهین گفت: امسال براساس برنامه ابلاغی باید ۳۰ میلیون مترمکعب آب از مخزن سد مهاباد به سمت دریاچه ارومیه رهاسازی می‌شد که با توجه به وضعیت مطلوب بارندگی و مدیریت مخزن سد تاکنون ۶۱ میلیون به سمت این دریاچه رهاسازی شده است.

وی گفت: همچنین امسال از سهمیه ۹۰ میلیون مترمکعبی آب این سد جهت بخش کشاورزی، ۷۳ میلیون مترمعکب آب طی ۳ مرحله به سمت مزارع کشاورزی دشت پایاب سد مهاباد رهاسازی شده و این روند همچنان ادامه دارد.

مدیر امور آب مهاباد گفت: در راستای کمک به حفظ محیط زیست و احیای تالاب‌ی این شهرستان، امسال همچنین هشت میلیون مترمکعب آب به سمب تالاب‌های بین المللی قوپی باباعلی و کانی برازان رهاسازی شد و اکنون وضعیت آب این تالاب‌ها مطلوب و پایدار است.

جهین از شهروندان خواست نسبت به رعایت نظافت اطراف سد و جلوگیری از آلودگی آب در بالادست سد حساس باشند و درصورت مشاهده هرگونه تخلف، موارد را از طریق شماره تماس ۴۴۴۲۲۲۲۰۸۱ بلافاصله مراتب را به اداره اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.