اراضی به زیر آب رفته مهاباد در حریم و بستر رودخانه قرار دارد

مدیر امور آب مهاباد گفت: برخی اراضی کشاورزی و باغ‌هایی که در پی رهاسازی آب سد به زیر آب رفته است همگی در حریم و بستر رودخانه قرار دارد.

رضا جهین گفت: در پی انتشار تصاویری از اراضی و باغ‌هایی که بر اثر رهاسازی آب مخزن سد مهاباد در فضای مجازی به زیر آب رفته است اعلام می‌کنیم که تصاویر مربوط به اراضی هست که در بستر رودخانه قرار دارد و نسبت به تصرف‌های انجام شده برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل می‌شود.

وی گفت: دبی خروجی آب از سد مهاباد کنترل شده، اما با توجه به حجم آب موجود در مخزن سد و عدم امکان ذخیره‌سازی آن بیشتر از حد مجاز به ناچار خروجی سد مطابق با جریان آب ورودی تنظیم شده و در روز‌های اخیر میزان آب رهاسازی شده تقریبا برابر با میزان ورودی به مخزن سد بوده است.


بیشتر بخوانید


مدیر امور آب مهاباد گفت: با میزان خروجی روز‌های اخیر که حدود ۳۵ متر مکعب در ثانیه بوده، نباید آب گرفتگی اراضی به وقوع می‌پیوست که متاسفانه به دلیل تصرفات و تجاوزات صورت گرفته به بستر و حریم رودخانه مهاباد شاهد آب گرفتگی در این گونه اراضی بودیم.

این سد که در ضلع غربی این شهر احداث شده است تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ نزدیک‌ترین سد به مناطق مسکونی در جهان به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.