۶۳ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی استان مرکزی افزوده شد

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: ۶۳ هزار تن به ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی این استان در سال جاری افزوده شد.

رضا باجلان گفت: ۶ هزار تن ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی با بهره برداری از هشت واحد و ۵۷ هزار تن ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی با بهره برداری از طرح توسعه ۲ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی ایجاد شده است.

وی ادامه داد: ۶۵۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره‌برداری از هشت واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی هزینه شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۶۴ نفر به صورت مستقیم ایجاد شده است.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: با بهره برداری از طرح توسعه ۲ واحد صنایع تبدیلی استان نیز زمینه اشتغال برای ۱۰۰ نفر در این استان ایجاد شده است.

باجلان خاطرنشان کرد: این واحد‌ها در زمینه بسته بندی مواد غذایی، تولید انواع عرقیات، گلاب، اسانس گیری و فرآورده‌های لبنی به بهره برداری رسیده‌اند.

وی از صدور ۱۰ فقره جواز تاسیس واحد‌های صنایع تبدیلی امسال در استان مرکزی خبرداد و گفت: ۹۳۰ میلیارد ریال منابع مالی برای بهره برداری از این واحد‌ها برآورد شده و با بهره برداری از این واحد‌ها زمینه اشتغال برای ۲۳۰ نفر ایجاد می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی افزود: ظرفیت جذب ۱۰۰ هزار تن محصولات خام کشاورزی نیز با بهره برداری از این واحد‌ها در این استان ایجاد می‌شود.

باجلان اظهار داشت: ظرفیت جذب مواد خام کشاورزی شامل فرآوری، بسته بندی، عمل آوری و نگهداری در استان مرکزی با بهره برداری از این واحد‌ها اکنون به سه میلیون و ۸۳۷ هزار تن افزایش یافته است.

وی ادامه داد: اکنون ۳۱۳ واحد صنایع تبدیلی در استان مرکزی فعال است و پنج هزار و ۹۳۵ نفر در این واحد‌ها اشتغال دارند.

استان مرکزی به عنوان دومین قطب صنایع مادر تخصصی، چهارمین قطب صنعت کشور محسوب می‌شود و در زمینه تنوع تولیدات صنعتی رتبه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

۶۷۰ هزار هکتار اراضی باغی و کشاورزی در استان مرکزی وجود دارد که یک و ۲ دهم درصد تولیدات کشاورزی مازاد بر نیاز استان به سایر مناطق ارسال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.