سلام
راه های زیادی برای پاکسازی کامل سگ های ولگرد هست
درسته این سگ ها امنیت و آرامش مردم رو از بین میبرند. و قلبم هم آتش گرفت که چند بچه مظلوم وحشیانه تکه پاره شدند این سگ ها که مصیبت و آفتی برای جامعه هستند هیچ ََ سودی هم ندارند و فقط به محیط زیست هم آسیب میرسانند
اما بهترین راه برای از بین بردن سگ های ولگرد :
صادرات به چین و ویتنام تا ژاپن و کره جنوبی و شمالی
این 4 تا سگ پرست که کامنت فرستادند اصلاً انسان نیستند
َو معلومه که چه جانوران نجس آلوده ای هستند
سلام خدمت دوستان.هیچ دفاعي از این سگهای ولگرد نمیشه کرد
الان تو منطقه ما سگهای ولگرد همه چیز طبیعت به هم ریختن. تخم پرندگان خوردن.هر چیزی گیرشون میاد میخورن خرگوش پرنده یعنی تو چند کیلومتری شهر هیچ اثری از اکوسیستم نیست گروهی حمله میکنن همه چیز میخورن از تخم پرندگان گرفته تا توله های حیوانات
قابل توجه عده ای نفهم که به سگها میگن ولگرد اینا ولگرد نیستن بی پناهند بدونن
که خودشون و بچه هاشون ولگردن نه سگها بچه هاشون ولگردن که صبح تا شب بیکار ولشون میکنن تو کوچه خیابون که سنگ پرت کنن به حیوانها و آزار برسونن حیوانهایی بی پناه شدن بازیچه دست بچه های بی خاصیت جامعه فهم و وفایی که سگ داره والا بچه هاتون اون فهم و ندارند
ای حیوان ازاران قاتلین حیوانات این رفتارها نشانه های از بیماری و عدم سلامت روانی و شخصیتی افرادی که دست به آزار و اذیت و حتی اقدام به کشتن حیوانات بی آزار میکنند
بی آزار؟!!!
هیچ میدونی چند بچه مظلوم بی رحمانه تکه تکه شدند؟
آیا میدونی چه آسیب هایی برای محیط زیست داشتند؟
آیا میدونی چه قدر محله ها و کوچه ها نا امن شده؟
البته تو رو باید با این حیوان های وحشی در یک قفس بندازند که ببینیم بازهم بهشون میگی بی آزار یا نه
دوستدار حیوانات
۱۱:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۴۰۱
این رفتار ها نشانه های از بیماری و عدم سلامت روانی و شخصیتی افرادی که دست به آزار و اذیت و حتی اقدام به کشتن حیوانات بی آزار میکنن
ماشا..به این همه اشرف مخلوقات با این حرفهای چرت .بچه مردم جلوی چشم من داشت پاره پاره می کرد بابا تورو خدا یکم فکر کنید نکنه شکم هاتون از حرام پر شده که برای همنوع خودتون دلتون نمیسوزه کسی نمیگه سگ هارو بکشید اما یکم به خودتون احترام بزارید
به اون خدایی که مخلوقاتش و درک دارم هر مکانی متوجه بشم که حیوان آزاری و کشتار سگ اتفاق افتاده یا میخواد اتفاق بیفته خدا رو شاهد میگیرم با عده ای میام و اون مکانو به آتیش میکشم رو سرتون خراب میکنم تا درس عبرت براتون بشه کاری با مخلوقات خداوند نداشته باشید چون اونا آزاری ندارند کاری میکنم که از کار خود پشیمون بشید بلاخره باید عده ای باشن که جلوتون و بگیرن این طوری نمیشه
خدا خیر بده انسان باشرف پیدا شد نجاتشون داد خدا کنه روزی برسه همه موجودات روی زمین از دست حیوان ازاران روانی جنونی و از دست بچه هاشون راحت شن آرامش بگیرند خدا از روی زمین برداره این حیوان ازاران گناهکار بی شرم و حیا
باسلام
من نمیدونم چرا یه عده ژست محیط زیستی میگیرن. دوستان محیط زیست یک علمه که هدفش بهتر کردن کیفیت و کمیت زندگی یه انسانه به صورت پایدار. هر چیزی باید اصولی وعلمی باشه.
همین سگ های ولگرد آفت بزرگی برای حیات وحش محسوب میشن و دارن به گونه های نایاب و در معرض خطر آسیب میزنن و به جان انسان نیز به همین صورت.
یه کم مطالعه داشته باشیم و فقط ژست و کلاس محیط زیست نذاریم. فکر کنیم....
سلام من چند ساله صبح ها دوچرخه سواری می کنم ولی چند روزه به خاطر حمله سگها دوچرخه سواری و ورزش را کنار گذاشتم حتی خیابان هایاصلی تربت حیدریه هم پر از سگهای ولگرد شدهچهسیاستیپشتاینرهاسازیسگهاست؟چراجمعآورینمیشن؟چهمشکلیباورزشکردنمردمدارن؟
امیدوارم این اشخاص،خودشون
مورد حمله سگ قرار بگیرن
نمیرن ولی
بفهمن شریک چه جنایتی هستن
حال اون بچه هایی،که سگهای ولگرد کشته شدنشون
رو بفهمن
چرا دولت هیچ برخوردی نمیکنه
برو چرت وپرت نگو تا خود اون بچه ها سیخ به سگ ها نزنن وزبون بسته ها رو اذیت نکنن اون سگ ها کاری بهشون ندارن بنظرم کسی که سگ ها رو اذیت میکن نوش جونش که سگ پاره پارش کن تا درس عبرتی بشه تا دیگه کسی به این حیوون باوفا کاری نداشته باش
ناشناس
۱۹:۵۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
پروردگارا به حق بزرگواریت دشمنان این حیوانات را به عزا بنشان پروردگارا به حق عدالتت این خون اشامان که از کشتار سگها و دشمنی با طبیعت دریغ نمیکنن به حق الهیت مجازات کن
الها انچه تو کنی نعمت است
انشا الله اه مظلومان زبان بسته گریبانگیر حلقوم جانیان بی وجدان شود .
خدایا میدانم بسیلر عادل و بزرگواری انچه کنی تادیب ما است .
انانکه صدای ما را گزینشی حذف میکنند را مشمول لطف و عنایت خودت قرار بده .
پاسخ
۰۶:۵۶ ۲۰ شهريور ۱۴۰۱
ارازل و اوباش لات انگل 17:27
الان بچه های 5 ساله چه آزاری داشتند؟
که اون حیوان نفهم وحشی هار بهش حمله ور شده؟ بدنش رو تکه تکه کرده و به خون کشیده؟
بخاطر سگ پرستی یک عده است که فکرشون پست تر و نجس تر و خطرناک تر از این سگ هاست و باعث این حادثه های تلخ و ناراحت کننده هستش
الهی خوراک همین سگا شوی سگ پرست بدبخت
این که با پرچم عثمانی پیام فرستاده هدفش معلومه
ناشناس
۲۲:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
چرا حرف مفت میزنیدخودتون خراب کردین که دوباره پولی برین جمع کنید.
چندین بار من و پدرم در باغ و جاهای دیگر از کنار چند سگ گذشتیم ولی هیچکدام به ما حمله نکردن ما به آرامی از کنارشون رد شدیم بترسین از عذاب کشتن سگ ها من خودم چند سالی سگ داشتم از وقتی رفته افسردگی گرفتم با مدیریت خوب و عقیم کردن چرا به فکر کشتن سگ ها هستیم
چون اون چنتا سگ به شما حمله یعنی بقیه سگ هام به مردم حمله نمیکنن! جواب اون پدر و مادرای که بچشون رو همین سگ ها کشتن چی میخواین بدید؟
علی اصغر خواجه زاده
۲۱:۳۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
باز یک کار تربت حیدریه معرکه است اینکه تنها شهر در ایران هست که حتا یک افغانی تو شهرش راه نمیده هر چند تا مشهد ۱۲۰کیلومتر فاصله داره ولی هیچ وقت افغانی راه نمیده به شهرش چون همه غربت هستیم .بخدا روستهای تربت حیدریه رو این سگهای ولگرد غروق کردن روستای قلعه نویی صفی آباد پایتخت سگهای ولگرده چون همه روستا ها برای رفتن به شهر باید بیان از این روستا گذر کنن سگها رو میارن اونجا رها میکنن. دقیقا جای خونه من. هررستورانی استفاده میکنه بیاد اینجا تا یک تن گوشت تحویلش بدم
نژاد پرستی کار بدیه. تو شهر ما (گناباد) هم راه نمی دن. گناه دارن این بنده خدا ها. من انقدر شیعیانشون رو دوس دارم...
وحید
۲۱:۲۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز ی که میگه سگ به آدم حمله میکنه این سگ ها از روزی که به دنیا میان با انسانها وجمعیت شهری آشنا هستند چون از تولگی از انسان وجمع انسان غذا خودشون تهیه کردن بطور ناخواسته حیوان اجتماعی به بار میان پس بیخودی به کسی حمله نمی کنن بجای اینکه به همدیگه گشتن و یاد بدید کمی فرهنگ سازی کنید بچه هاتون یاد بدید با حیوانات خوب رفتار کنن به هرکی مهربونی کنی در قبال محبت ومهربانی نسیبت میشه در ضمن هیچ حیوانی بی دلیل آفریده نشده سگ نباشه تو شهر موشو خیلی حیوانات موزی تراز موش خونه وزندگی مردمو از بین میبرند پس وجودش هیچ ضرری ندارد
خدا خیر بده که سگها و نجات دادن دستشون درد نکنه کمال تشکر و قدر دانی دارم یه خدا شناسی پیدا شده شکر خدا فقط دعا کردم این سگها و همه موجودات روی زمین از دست حیوان ازاران و بچه های بی شرم و حیا راحت شن دیگه جونشونو در خطر نباشه بچه های دیوانه و مضر و درد سر یه عده ای شدن ننگ جامعه و شخص خود من حیوانات دیگه از دست این عده راحتی ندارن خدا لعنتتون کنه ننگ بهتون بی خاصیت های دیوانه جنونی
تعصب رو سگ هم ندیده بودیم که دیدیم.در اینکه حیوان ازاری نباید بشه و بعضی فرهنگ ها غلط است حرفی نیست ولی این قضیش فرق میکنه. سگ حیوان وحشیست و باید دور از محیط انسان ها زندگی کند
ناشناس
۲۰:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
سگهای ولگرد به چین صادر کنید همون جور که گوسفند صادر میکنید اونها سگ میخورن پولش خرج زیرساختها و اشتغال کنید
کاش به جای این همه اشرافی که تو این مملکت میشه یه مقدار هزینه میکردن کمک میکردن که این سگ ها رو سیر کنند این حیوانات مظلوم با کسی کاری ندارن واقعا اونایی که میگن باید این حیوانات کشته شن چطور میتونن همچین حرفی بزنن این زمین برای حیوانات بود این ما انسان ها هستیم که نمیتونیم این زمین رو حفظ کنیم داریم از بین میبریمش
درود به شرفتون که این مظلوم ها رو نجات دادین
خدا همه حیوانات رو با دلیل خورد خودش آفریده
الکی نگید مدفوع سگ همه جارو گرفته
هیچ وقت سگ بیدلیل به کسی حمله نمیکنه
بکنه هم خصلتشه مثل شیر پلنگ و....
دست اونایی که ازادشونکردن درد نکنه
یه روز همین سگای ولگرد بچه تو و عزیزتو و خواهرمادرتو گاز بگیره ببینم بازم از این حرفای مفت میزنی یانه
ناشناس
۱۹:۳۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اینا چه تقصیری دارن که باید به دست این انسانهای ظالم کشته شن تمام مشکلات گردن ایناست. چرا تو موقعیت هایی که به این حیوانات احتیاج دارید خوب ازشون استفاده میکنید درود به شرفشون هر انسانی که این مظلوم ها رو نجات داد نقاهتگاهی که به این حیوانات مظلوم ظلم کنه باید اون نقاهتگاه تخریب شه
سگ ها اگر اهلی هستند که باید مثل سایر حیوانات اهلی صاحب داشته باشند و مسوولیت نگهداری و سود و زیانش برای صاحبش باشد .اگر هم سگ یک حیوان وحشی است که باید مثل بقیه حیوانات وحشی (گرگ و پلنگ ) در طبیعت وحشی زندگی کنند نه در پارک و خیابان زیرا پارک خیابان را ساخته اند برای انسان ها نه سگ ها از طرفی جامعه که نباید تاوان عشق سگ بازی سگ باز ها را بدهد . این مدعیان حمایت از سگ ها اگه راست می گویند سگها را با هزینه خودشان جمع آوری و نگهداری کنند تا هم سگ ها راحت باشد هم مردم . این سگ باز ها که می گویند سگ ها مخلوقات خدا هستند آنها را نکشید. خب انگل ها و باکتری ها و سوسک ها هم مخلوقات خدا هستند. و حق زندگی دارند. پس لطفا دستشویی که میروی و هنگام غذا خوردن دستت را شستشو نکن چون وقتی دستت را می شویی انگل ها و میکروب هایی که روی دستت است از بین میروند .
خانه ات هم نظافت نکن چون وقتی خانه ات را شستشو می کنی نظافت می کنی خیلی از موجودات زنده که مخلوق خدا هستند را ازبین می بری. یا مثلا سوسک و مگس و پشه هایی که در خانه ات هست را بیرون نکن و آنها نکش . سگ ها که جای خود دارد حتی انسان ها هم وقتی برای جامعه و مردم خطرناک باشد ضرر و زیان داشته باشد یا حذف میشوند یا محبوس می گردند.
بهتره این حامیان آبکی حیوانات سری به پارکهای سطح شهر بندازن که تو هرگوشه اون پرشده از مدفوع سگ و گربه اغلب اینها واسه اینکه مثلا بگن خیلی لاکچری هستن دم از حقوق حیوانات میزنن وگرنه تو بهداشت خودشون هم موندن با این وضعیت وقتی بچهها رو میبرین پارک مواظب باشید روی چمن کنار جداول و صندلی های پارک مدفوع حیوانات هستش به بچهها آموزش بدین و تذکر به اون فردی که سگ و گربه اش تو مکان عمومی مدفوع میکنه
خدایا ، هدایت کن مردمی که ذهنی ولگرد دارند و ادعای وطن پرستی و خداپرستی آنها دروغین است ؛ وگرنه نابودشان کن !
من و عده ای ، هیچ مشکلی با سگ ها و گربه های آزاد و بومی محله خودمان نداریم . اگر بجای تکثیر و ولخرجی های لاکچری برای حیوانات نژاد خارجی ، به حیوانات بومی و آزاد رسیدگی میشد و زاد و ولد آنها درست مدیریت میشد ، دیگر مشکلی وجود نداشت .
سگها توسط خدا خلق شدند و حتما خدا هم دلیلی داشته که سگ ها رو خلق کردن بعضی از انسان ها هستند که سگ را نجس میدانند ولی من با نجس بودن سگ مخالف هستم و همینطور همون شخص های نادانی که سگ ها را نجس میدانند از سگها سوءاستفاده میکنند یکی از اون سوءاستفاده ها در موقع سیل هستش وقتی انسان های زیادی در گل فرو رفتن این سگها مخلوقات زیبای خداوند است که انسان های در گل را نجات میدهند پس چرا نگهداری سگ در ایران را ممنوع میکنند پس باید بدونیم که بهترین راه برای ازادی حیوانات این است که نقاتگاه هایی برای این سگها درست کنند و سگها را جمع اوری و به نقاتگاه ها ببرند و سگ ها را عقیم کنند
یه کوچولو فکر کنی حرف بزنی بهتر نیست هر چیزی جای خودش خوبه و هر چیزی توش زیاده روی بشه بد.سگهای ولگرد واقعا صلب آسایش کردن از خیلیا .بفهم
صادق
۲۱:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
منم با شما هم عقیدم ، باید تمام حشره کشها و سموم امحا موش ها و سموم مربوط به آفات کشاورزی را نابود کنیم ، چراکه اون موشها و حشرها و آفات کشاورزی(شته ها ، کرمها و . . .) گناه دارند مخلوق خدا هستند اگه این حشرات و آفات را از بین ببریم خدا سنگمون میکنه ، اصلا میوها کرم خورده و آفت زده است بهتره ویتامین بیشتر داره
مصطفی
۲۲:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
از خود راضی اول میگی خدا خلق کرده ولی گفتش درباره نجس بودنش را قبول نداری؟! ببخشید بگید چی قبول داری خدا همونو بگه. بله تو بهشت هم گفت این میوه ممنوعه هست ولی آدم قبول نداشت. حالا بحث سگ ولگرده که زیاد شده خدا برای هر حیوانی یک شکارچی و شکاری به وجود آورده و هر حیوان بومی یک یا چند نقطه هستن اگه شکارچی افریقا کم بشه آفریقا از حیوان چرنده پر میشه بعد کلش بیابان میشه.
بفهم که سگ تو ایران نه شکار داره نه شکارچی بعد چند سال هیچ موجودی تو ایران نمیمونه و اون موقه که زیاد باشن به آدم بزرگ هم حمله میکنن . میفهمی حیوان دوست یا هیچ کس بهشون غذا نده. قدیم من نه تو روستا و نه شهرها این همه سگ نمیدیدم. کاش خدا شما آدم های گمراه و خود بین رو هدایت کنه که دم از آزار اونا میزنید . خودتون عامل کشتار سگها هستین.
وازدیاد آنها.
کوروش سپنتا
۲۲:۵۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
آدم نادان! اینا جمع کردن تو نقاهتگاهی که میگی بعد یه عده مثل خودت رفتن از اونجا فراریشون دادن!
ناشناس
۲۳:۳۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
خدا ویروس،و میکرب و
موش،و پشه رو هم خلق،کرده
بعدم این سگها تا حالا چند تا بچه رو کشتن
اشخاصی،که بهشون غذا میدن
باعث تکثیر بی رویه شون شدن
از حد طبیعی خیلی بیشتر شدن
سایر حیوانات رو میکشن
تا حالا چند تا بچه رو کشتن
بچه خودتونم کشته بودن
همینو میگفتین
محمدرضا
۱۴:۱۹ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
متاسفم که ماهنوز تکلیفمون باخودمون هم مشخص نیست ازاین ورمیگی خداسگ روافریده و نباید کاری بهشون داشت ازاونور میگی نقاهتکاه درست کنن و عقیم کنن بله خداسگ و افرید مثل همه موجودات و کسایی که به اسم حامی حیوانات پول هنگفتی از مردم دلسوز جمع میکنن در عوض چند تن اشغال گوشت ومرغ میبرن میدن به حیوونا تا سیربشن هاربشن زادوولدشون از تنظیم خارج بشه و اینه که حتی وسط شهر پرشده ازذگله های ده پونزدهتای از سگهایی که سیر بودن و اگه بی هفته بی غذا بشن به هیچ چیز رحم نمی کنند دیشب تا صبح یه سگ بیشرف پشت ساختمون ماتا صبح وق میزد سگای دیگه جمع میشدن دعوا میکردن و میرفتن دختر سه سالم تواطاقش ننیخوابه واز صدای دعوا و واق سگها بیدارمیشه دیشب رفتم دنبال سگا با سنگ و چوب زدم تا گورشونو گم کردن چه منطقیه مگه دهاته برای گرگ و حمایت گوسفندا سگ داشته باشیم این فرهنگای مزخرفو بندازیم دور سگه تو فیلم دهن بچه رو لیس میزنه وهمه میدونم بزاق دهان سگ هزارتا ویروس ومیکروب وانگل داره چون گوست خواره خام خواره
ناشناس
۱۳:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
واقعا چطور راضی به کشتن موجودات دگ میشید؟ در برابر چیزای دگ خوب سکوت میکنین ولی وقتی نوبت به مخلوقات بی زبون میرسه حکم صادر میکنین ...اگ مدیریت بود اگ عقیم سازی و واکسیناسیون باشه اینطور نمیشه ولی مسئولین راحتترین راه رو انتخاب کردن کشتن ... آه همین حیوانات دامنشونو بگیره و گرفت سیلی که جون خیلیا رو گرفت تاوان همین چیزاست
جالب واقعا نمیدونم کی پشت این داستان سگهست که سود خوبی بهش میرسه باشین آنها واقعا چرا حالا سگ بخدا اگه به خورده فروشهای مواد مخدر توی پارکها هم آنقدر م دم پی گیر بودن الان هیچ جوانی معتاد تو ایران نبود چرا مردم آنقدر دهن بین شدن یکی میگه این بد این آخ ملت شروع میکنن آره راست میگه این آخ ... خدا بدادمون برسه با این جماعت کوتاه فکر
مصطفی
۲۲:۵۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
بهشون غذا نده ببینم چجور باوفا هستن.
اگه سگ هیکل بزرگی داشت و نیاز به غذای ما نداشت مثل شیر پارت میکرد میفهمیدی این نیاز وضعف سگهاست که دمپر آدمه.
تورح
۲۳:۱۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
در انتخاب دوستان وهم صحبت هات بیشتر دقت کن دربین این همه خانواده دوستان خوب چرا باکسانی مراودات داری که از نظر شما سگ از آنها بهتر است?
ناشناس
۱۲:۲۷ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
تمام شهرها شده سگدونی اصلا امنیت نداریم پامون رو بزاریم بیرون خونه ، واقعا وضعیت افتضاحی شده
چرا دروغ میگید کامنت شما تا الان من پاسخت دادم ۴۶ نفر باحرفت مخالفت کردند و تنها دوازده نفر تایدکردن جوابت گرفتی بعبارتی دیگر ۷۵درصد با شما مخالف هستند
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
۲۱:۴۳
ببخشید، ولی جای شما و سگ ها در این کشور نیست.
بشر اشرف مخلوقات هست . بشر باید تعادل تعداد حیوانات را کنترل کنند تا رقمی رقم دیگر را تابود نکنه . کنترل حیوانات موذی مثل هجوم ملخ و شته ها و غیره از وظایف انسان هست . ملخ با گرگ و سگ فرقی ندارند . هر رقمی زیاد و اضافه باشه باید کنترل شه . کشتن و سم پاشی مزارع هم هست .
کی گفته امثال تو اشرف مخلوقاتین؟ نفع تو برای کره زمین چیه؟ حالا برو نفع سگ و گربه و پشه و مگس رو ببین
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
با احترام به همه دوستان و محیط زیست والا بلا هیچی مهمتر از جان آدمی نیست گرچه با اسلام کامل موافقم که هیچ حیوانی رو حتی مگس نباید کشت ولی در مقابل جان انسان هیچ قصوری قابل بخشش نیست خدا اینقدر جان انسان رو مهم دانسته که فرمود اگر کسی رو بکشید تا ابد در جهنمید پس فقط همین استدلال کافیه اما استدلال خودم من خودم رو با استعداترین انسان جهان میبینم اگر با حمله یک سگ بمیرم چه ضایعه ای برای دنیاست پس با خودم میگم اگر چند نفر مثل استعداد من باشن چه اینطور از بین برن پس حتما انسان اولویت داره حالا اگر یک درصد حرف من درس باشه ولی به حال دیگه نمی گم
ببخشید اینطوری نیست میازار موری که دانه کش است که جان دارد جان شیرینش خوش است شما ازدیدکاه خودت میبینی واین درست نیست اون سگ هم دوست داره زندگی کنه مثل من وشما و بزرگترین دروغ دنیا رو زدن هیچ سگ خیابانی حمله نمیکنه ونمیتونن بکشه وحتی اگر حمله کنه درحد خراش واونمرموقع زمین خوردن طرف ازترس هست چون جرات نمیکنه گازبگیره و اگرمسی توسط سگ کشته شده سگ آموزش داده شده بوده و نحوه کشتن بلدهستند ومورددائمشهر هم سگ سرابی نگهبان بوده
ناشناس
۱۲:۰۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
با احترام به همه دوستان و محیط زیست والا بلا هیچی مهمتر از جان آدمی نیست گرچه با اسلام کامل موافقم که هیچ حیوانی رو حتی مگس نباید کشت ولی در مقابل جان انسان هیچ قصوری قابل بخشش نیست خدا اینقدر جان انسان رو مهم دانسته که فرمود اگر کسی رو بکشید تا ابد در جهنمید پس فقط همین استدلال کافیه اما استدلال خودم من خودم رو با استعداترین انسان جهان میبینم اگر با حمله یک سگ بمیرم چه ضایعه ای برای دنیاست پس با خودم میگم اگر چند نفر مثل استعداد من باشن چه اینطور از بین برن پس حتما انسان اولویت داره حالا اگر یک درصد حرف من درس باشه ولی به حال دیگه نمی گم
آقای خبرنگار جوان بی تجربه هاری بیماری است که همه سگها نمیگیرند و خطر گربه و موش و حتی پشه کمتر از سگ نیست پس باید مدیریت درست و نگهداری درست اعمال شود و این حیوانات خدا هم حق رندگی. دارند
موافقم .چطور ب کشتن یه موجود دگ راضی میشین ؟واقعا چطور اسم خودتون رو گزاشتین انسان اشرف مخلوقات؟اگ پرونده مدیریت واکسیناسیون عقیم سازی و ... بایگانی نمیشد این مشکلات نبود ما عادت کردیم صورت مساله رو پاک کنیم...
ناشناس
۱۱:۳۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
این سگ ها به صورت غیرطبیعی به وسیله انسان زیاد شده اند و طی سالهای گذشته تعدادی کودک را کشته اند. این سگ های ولگرد را بایستی جمع آوری کرد و کشت.
نباید کشت ،باید عقیم کرد تا به مرور زمان بمیرند.چون اونها هم موجود زنده هستند و نشانشان کاری درستی نیست.
نگار
۲۱:۲۵ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
ایشالا خدا تورو بکشه این که راه حل تشد خیلی احت میگی باید کشت باید بگی عقیم بکنن جای رو براشون درست گنگ هرکس سگا میکشه خدا ازش نگذره
پونه
۱۱:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
مرغ وخروس نیس که صرفه اقتصادی داشته باشه نگهداریش .ب چ دردی میخورن نگهداریشون .چرا نمیکشن.
سگ همه جارو برداشته تنهاجاییکه انتظار نداشتم سگ ببینم نزدیک حرم بود توخیابون شیرازی یه سگ واسه سرگردان میچرخید
هنوز خودت و فرزندت گیر سگ نیفتادی وگرنه این حرفو نمیزدی..
علی
۱۲:۲۶ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
انشالله داغ دار یکی از همین ها بشی بفهمی موجودات موذی هم مخلوق خدا هستن گلم!
مصطفی
۲۳:۱۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اینقدر خدا خدا میکنی خدا حد حیوان مثل سگ را مشخص کرده .حالا دوتا واکسن برای سگ ساختن مشکل نجس بودنش حل شد؟ از کجا میدونید بیماری و مشکل دراز مدت نداشته باشه شاید ۵۰سال دیگه بگن سگها باعث فلان بیماری هستن.
انسان عقلش یک میلیادم خداهم نیست. خدا خیلی کارها گفته که ما انجام میدیم پس خدا خدا نکن. و بهشت وجهنم رو تو مشخص نمیکنی اون خدا میدونه کار کی درسته یا غلط.
تمام موجودات کره زمین خدا برای انسان آفریده. تا بتونه زندگی کنه . نه مارو برای خدمت به سگ آفریده باشه. اگه دخالت انسان نادان نبود این سگها به دنیا هم نمیامدن و مردم به تنگ نمیامدن.
حسن حیدربیگی
۱۷:۱۱ ۱۶ مرداد ۱۴۰۱
اینو از رعیس جمع اوری سگها بپرسین چرا سگها کشته بشن ولی در عوض خودشون گرگ حفاظت شده تو منطقه رها سازی میکنن
ناشناس
۱۰:۴۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
افرادی که این کارا ها رو انجام میدم به ازدیاد نسل سگهای ولگرد کمک میکنند یا نا آگاه هستند یا از جایی خط میگیرند. ولی کسانیکه اقداماتی این چنینی آنجام میدم مطمنا از جایی تغذیه و خط میگیرند
با سلام قانون باید مجازات سخت برای افرادی که دیوار را تخریب کردند قایل شود. یکی از مجازات ها می تواند این باشد که اگر این افراد واقعا داعیه حمایت از دارند باید هنه این سگ ها رارجمع کرد و در محل رندگی انها قرار داد تا ببینیم باز هم ادعای حمایت از حیوانات دارند. اگر به فرزندان و اعضای خانواده آنها حمله کنند چه کار می خواند بکنند و چه عکس العملی دارند.ممنون از مسولین بهداشت در جمع آوری و نگهداری سگ ها در جای دور از شهر.
بابا اینا نمیدونن تو خارج سگی به اسم سگ ولگرد تو خیابوناشون نیست و حتی گربه نیز اکر باشه صاحب داره واین نیس که توخیابون ولو باشه همون منو تو که متاسفانه شده رهبر این گروه از ادما تو کشورشون یه سک ولکرد نیست چرا اینا با بهداشت وسلامتی مردم دارن بازی میکنن
بدابه حال کسانی که باعقل ناقص خودفکرمی کنن خداونداشتباه کرده ونبایدسگ روخلق می کردبارهاازکنارسگهاردشدم چرابه من حمله نکردن تااونارواذیت نکنیدبه کسی حمله نمی کنن
رضا
۱۲:۳۳ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
دوست عزیز که عقل کامل دارید خداوند ویروس کرونا هم خلق کرد چرا با زدن واکسن باعث نابودی آنها شدی ،سوسک هم خلق کرد اگر داخل خانه ات پر از سوسک شد آیا آنها را از بین نمیبری یا هر گونه آفریده ای که در مقطعی برای انسان آفت میشوند. یک دفعه نیمه شب تا نزدیکی طلوع صبح صادق با موتور سیکلت از محل تجمع آنها در اطراف شهر عبور کن آن موقع حال کارگری که شیفت کاریش تموم شده و داره به خانه بر میگردد میفهمی . بر فرض اصلأ سگ ها به کسی حمله نمیکنند به محل تجمع و عبور این سگ ها نگاهی بینداز مدفوع این حیوانات دوست داشتنی را میبینی که خشک و پودر میشوند و باد آنها را توی حلق من و شما میکند پس منطقی باشید نه بلند گوی شبکه منو و تو
محمود
۱۲:۳۹ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
لعنت بر اون کسی که فرهنگ سگبازی رو در بین این مروم ترویج میکنه
مهین
۲۱:۵۱ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
اونجا اگه نیست دلیلش انسان بودنشون هست وهر خانوادهای یک سگ یا گربه را به سر پرستی گرفته مثل شما افکار داعشی ندارند که فقط به کشتار فکر می کنید
ناشناس
۱۰:۳۰ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
یا خدااا
خواهشاً دوباره بگیریدشون
خیلی خطرناک هستند
من با کشتن و گرفتن جان ر مخلوق خداوند بشدت مخالفم و وقتی متوجه کشتن سگها میشم واقعا قلبم میلرزه چون جان دارن
اما اگر واقعا برای اونها نقاهتگاه باشه و بهشون غذا و آب کافی برسونن و واکسینه و عقیم بشن خیلی عالیه
هم مردم درامان هستند و هم اون سگهای بیگناه ب ناحق کشته نمیشن
شاید اون فردی ک تخریب کرده تصورش این بوده ک همانند 1700 قلاده میخواهند اونها رو هم از بین ببرند
در هر صورت باید فکر اساسی بشه تا هم اون مخلوقات زنده باشند و هم در مردم در آرامش
بفرمائید هزینه این نقاهتگاه ها را چه کسی باید پرداخت کند (عقیم کردن و واکسن زدن ۱/۵ میلیون تومان و نگهداری اعم از غذا و رسیدگی به بهداشت محل نگهداری و سگ ها روزانه ۵۰۰ هزار تومان به ازای هر سگ) اگر میفرمایید شهرداری ، این ارگان اگر بودجه داره کوچه ها را آسفالت کند چاله های خیابانها را پر کند و پارک درست کند و وسایل بازی کودکان و ورزش بزرگترها را تأمین کند و صد ها معضلی که در شهر ها وجود دارد بر طرف کند (همه کشور که تهران نیست که مشکلی وجود نداشته باشد) پس لطفاً حامی حیوانات این بودجه را تأمین کنند و فقط اینقدر شعار ندهید
ممنون دوست گرامی.
شهر محل زندگی انسانه نه یه حیوان گوشتخوار با خوی وحشی گری. درسته سگ وفاداره ولی باید واسه نگهبانی باغ و ویلا و... ازش استفاده کنن.
اصلا چرا باید تو پارک سگ شون بیارن، بابا ما دوست نداریم میایم پارک با بچه مون حیوون شمارو ببینیمو بذار تو باغت و خونه ت و بهش هرچی میخوای رسیدگی کن.
من خودم یه کسی ام که ۷ سال از عمرمو محیط زیست خوندم و واقعا دغدغه ی محیط زیست دارم ولی کاری که این به ظاهر حیوان دوستان و حامیان محیط زیست میکنن رو کار آدمای بی سواد میدونم و بس.
علی4219
۰۹:۵۸ ۱۵ مرداد ۱۴۰۱
با سلام چقدر خوب است افرادی که این عمل سفیهانه را انجام دادن برای اینکه به خودشان ودیگر سگ دوست نماها دروغشان ثابت شود قاضی مربوطه آنهارا محکوم کنند که هریک از محکومین میباست 10 تا 20 سگ ولگرد با پلاک شناسایی ومشخصات وزنی را به مدت یک سال تحویل بگیرند و تمام نیازهایشان را برآورده نمایند و فقط در خانه خودشان نگهداری کنند نه جای دیگر............. بعد معلوم میشود آیا سگ دوست هستند یا نقش سگ دوستان را بازی میکنند؟؟؟
راه های زیادی برای پاکسازی کامل سگ های ولگرد هست
درسته این سگ ها امنیت و آرامش مردم رو از بین میبرند. و قلبم هم آتش گرفت که چند بچه مظلوم وحشیانه تکه پاره شدند این سگ ها که مصیبت و آفتی برای جامعه هستند هیچ ََ سودی هم ندارند و فقط به محیط زیست هم آسیب میرسانند
اما بهترین راه برای از بین بردن سگ های ولگرد :
صادرات به چین و ویتنام تا ژاپن و کره جنوبی و شمالی
این 4 تا سگ پرست که کامنت فرستادند اصلاً انسان نیستند
َو معلومه که چه جانوران نجس آلوده ای هستند
الان تو منطقه ما سگهای ولگرد همه چیز طبیعت به هم ریختن. تخم پرندگان خوردن.هر چیزی گیرشون میاد میخورن خرگوش پرنده یعنی تو چند کیلومتری شهر هیچ اثری از اکوسیستم نیست گروهی حمله میکنن همه چیز میخورن از تخم پرندگان گرفته تا توله های حیوانات
که خودشون و بچه هاشون ولگردن نه سگها بچه هاشون ولگردن که صبح تا شب بیکار ولشون میکنن تو کوچه خیابون که سنگ پرت کنن به حیوانها و آزار برسونن حیوانهایی بی پناه شدن بازیچه دست بچه های بی خاصیت جامعه فهم و وفایی که سگ داره والا بچه هاتون اون فهم و ندارند
از اون طبیعت گرا های بیچاره ای هستی که هر حیوانی بهت حمله کنه گوشت بدنت رو هم دو دستی بهش تقدیم میکنی
هیچ میدونی چند بچه مظلوم بی رحمانه تکه تکه شدند؟
آیا میدونی چه آسیب هایی برای محیط زیست داشتند؟
آیا میدونی چه قدر محله ها و کوچه ها نا امن شده؟
البته تو رو باید با این حیوان های وحشی در یک قفس بندازند که ببینیم بازهم بهشون میگی بی آزار یا نه
الحق که از هم ذات خودت دفاع داری
ما دفاع از حقوق بشر
تو دفاع از حقوق جعلی و مضحک حیوانات وحشی ولگرد نجس
حامی سگ دلش برای مادران اون کودکان نمیسوزه
من نمیدونم چرا یه عده ژست محیط زیستی میگیرن. دوستان محیط زیست یک علمه که هدفش بهتر کردن کیفیت و کمیت زندگی یه انسانه به صورت پایدار. هر چیزی باید اصولی وعلمی باشه.
همین سگ های ولگرد آفت بزرگی برای حیات وحش محسوب میشن و دارن به گونه های نایاب و در معرض خطر آسیب میزنن و به جان انسان نیز به همین صورت.
یه کم مطالعه داشته باشیم و فقط ژست و کلاس محیط زیست نذاریم. فکر کنیم....
مورد حمله سگ قرار بگیرن
نمیرن ولی
بفهمن شریک چه جنایتی هستن
حال اون بچه هایی،که سگهای ولگرد کشته شدنشون
رو بفهمن
چرا دولت هیچ برخوردی نمیکنه
الها انچه تو کنی نعمت است
انشا الله اه مظلومان زبان بسته گریبانگیر حلقوم جانیان بی وجدان شود .
خدایا میدانم بسیلر عادل و بزرگواری انچه کنی تادیب ما است .
انانکه صدای ما را گزینشی حذف میکنند را مشمول لطف و عنایت خودت قرار بده .
الان بچه های 5 ساله چه آزاری داشتند؟
که اون حیوان نفهم وحشی هار بهش حمله ور شده؟ بدنش رو تکه تکه کرده و به خون کشیده؟
بخاطر سگ پرستی یک عده است که فکرشون پست تر و نجس تر و خطرناک تر از این سگ هاست و باعث این حادثه های تلخ و ناراحت کننده هستش
الهی خوراک همین سگا شوی سگ پرست بدبخت
این که با پرچم عثمانی پیام فرستاده هدفش معلومه
درود به شرفتون که این مظلوم ها رو نجات دادین
الکی نگید مدفوع سگ همه جارو گرفته
هیچ وقت سگ بیدلیل به کسی حمله نمیکنه
بکنه هم خصلتشه مثل شیر پلنگ و....
دست اونایی که ازادشونکردن درد نکنه
خانه ات هم نظافت نکن چون وقتی خانه ات را شستشو می کنی نظافت می کنی خیلی از موجودات زنده که مخلوق خدا هستند را ازبین می بری. یا مثلا سوسک و مگس و پشه هایی که در خانه ات هست را بیرون نکن و آنها نکش . سگ ها که جای خود دارد حتی انسان ها هم وقتی برای جامعه و مردم خطرناک باشد ضرر و زیان داشته باشد یا حذف میشوند یا محبوس می گردند.
من و عده ای ، هیچ مشکلی با سگ ها و گربه های آزاد و بومی محله خودمان نداریم . اگر بجای تکثیر و ولخرجی های لاکچری برای حیوانات نژاد خارجی ، به حیوانات بومی و آزاد رسیدگی میشد و زاد و ولد آنها درست مدیریت میشد ، دیگر مشکلی وجود نداشت .
تو شهر ما سگ ها بچه ها رو تیکه تیکه کردند
بفهم که سگ تو ایران نه شکار داره نه شکارچی بعد چند سال هیچ موجودی تو ایران نمیمونه و اون موقه که زیاد باشن به آدم بزرگ هم حمله میکنن . میفهمی حیوان دوست یا هیچ کس بهشون غذا نده. قدیم من نه تو روستا و نه شهرها این همه سگ نمیدیدم. کاش خدا شما آدم های گمراه و خود بین رو هدایت کنه که دم از آزار اونا میزنید . خودتون عامل کشتار سگها هستین.
وازدیاد آنها.
موش،و پشه رو هم خلق،کرده
بعدم این سگها تا حالا چند تا بچه رو کشتن
اشخاصی،که بهشون غذا میدن
باعث تکثیر بی رویه شون شدن
از حد طبیعی خیلی بیشتر شدن
سایر حیوانات رو میکشن
تا حالا چند تا بچه رو کشتن
بچه خودتونم کشته بودن
همینو میگفتین
اگه سگ هیکل بزرگی داشت و نیاز به غذای ما نداشت مثل شیر پارت میکرد میفهمیدی این نیاز وضعف سگهاست که دمپر آدمه.
ببخشید، ولی جای شما و سگ ها در این کشور نیست.
تمامی خسارات وارده را هم این افراد باید با هزینه شخصی جبران کنند.
سگ همه جارو برداشته تنهاجاییکه انتظار نداشتم سگ ببینم نزدیک حرم بود توخیابون شیرازی یه سگ واسه سرگردان میچرخید
موفق باشین
انسان عقلش یک میلیادم خداهم نیست. خدا خیلی کارها گفته که ما انجام میدیم پس خدا خدا نکن. و بهشت وجهنم رو تو مشخص نمیکنی اون خدا میدونه کار کی درسته یا غلط.
تمام موجودات کره زمین خدا برای انسان آفریده. تا بتونه زندگی کنه . نه مارو برای خدمت به سگ آفریده باشه. اگه دخالت انسان نادان نبود این سگها به دنیا هم نمیامدن و مردم به تنگ نمیامدن.
خواهشاً دوباره بگیریدشون
خیلی خطرناک هستند
اما اگر واقعا برای اونها نقاهتگاه باشه و بهشون غذا و آب کافی برسونن و واکسینه و عقیم بشن خیلی عالیه
هم مردم درامان هستند و هم اون سگهای بیگناه ب ناحق کشته نمیشن
شاید اون فردی ک تخریب کرده تصورش این بوده ک همانند 1700 قلاده میخواهند اونها رو هم از بین ببرند
در هر صورت باید فکر اساسی بشه تا هم اون مخلوقات زنده باشند و هم در مردم در آرامش
شهر محل زندگی انسانه نه یه حیوان گوشتخوار با خوی وحشی گری. درسته سگ وفاداره ولی باید واسه نگهبانی باغ و ویلا و... ازش استفاده کنن.
اصلا چرا باید تو پارک سگ شون بیارن، بابا ما دوست نداریم میایم پارک با بچه مون حیوون شمارو ببینیمو بذار تو باغت و خونه ت و بهش هرچی میخوای رسیدگی کن.
من خودم یه کسی ام که ۷ سال از عمرمو محیط زیست خوندم و واقعا دغدغه ی محیط زیست دارم ولی کاری که این به ظاهر حیوان دوستان و حامیان محیط زیست میکنن رو کار آدمای بی سواد میدونم و بس.