رستمی گفت:امنیت و آسایش کنونی کشور، مدیون تلاش و فداکاری نیرو‌های نظامی و انتظامی به ویژه سربازان گمنام امام زمان (عج) است.

امام جمعه سنندج امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: بصیرت، هوشیاری و فداکاری سربازان گمنام امام زمان (عج) و اقدام آنان برای شناسایی و دستگیری تروریست‌های تکفیری در سه روز اخیر که قصد عملیات خرابکارانه در میان عزاداران حسینی داشتند، قابل تقدیر است.

ماموستا رستمی سلامتی جامعه، آسایش و امنیت معیشت را سه نعمت بزرگ دانست و افزود: همه باید قدردان امنیت موجود در کشور بوده و برای حفظ آن با نیرو‌های امنیتی و نظامی همکاری داشته باشیم.

او با بیان اینکه کشتار انسان‌های بیگناه به ویژه ایمانداران، حرام و محکوم است، اضافه کرد: برخی چطور به خود اجازه می‌دهند خون انسان‌های بی‌گناه را بریزند؛ در حالیکه در هیچ مکتبی چنین چیزی وجود ندارد و در اسلام نیز بر ارزش جان انسان و حتی جانداران تاکید شده است.

امام جمعه سنندج سجده فرشتگان به حضرت آدم (ع) را نشان از عزت و احترام انسان نزد خداوند دانست و افزود: پیامبر (ص) ۱۳ سال در مکه در سخت‌ترین شرایط و آزار و اذیت کفار زندگی کرد، اما هیچگاه برخورد نادرستی با آنان نداشت و ما نیز اگر پیرو واقعی ایشان هستیم، باید از دستورات و اخلاق او الگو بگیریم و برای جان و مال انسان‌ها ارزش قائل شویم.

رستمی در بخش دیگری از خطبه‌ها ضمن تسلیت ایام محرم و شهادت امام حسین (ع) و یاران ایشان در دشت کربلا، گفت: بار‌ها در قرآن کریم بر لزوم احترام به خاندان و اهل بیت پیامبر (ص) اشاره شده است، چراکه سرچشمه پاکی و معصومیت بوده‌اند.

امام جمعه سنندج، مردم کردستان را دوستدار اهل بیت پیامبر (ص) توصیف کرد و افزود: پیامبر فرموده‌اند کسانی که با اهل بیت من دشمنی کنند، دشمن من و آنانکه خاندانم را دوست داشته باشند، دوستدار من هستند.

ماموستا رستمی تاکید کرد: در حدیثی قدسی آمده است که خداوند با کسانی که به اولیا بی‌احترامی کنند و ربا بخورند، جنگ می‌کند، بنابراین محبت بزرگان دین و اولیای خدا، وظیفه هر انسان مسلمانی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.