رستمی گفت: امر به معروف نباید تنها با زبان باشد بلکه باید در عمل آن را اجرا کنیم.

همایش استانی تجلیل از آمران به معروف و ناهیان از منکر استان کردستان پیش‌ازظهر امروز با حضور مسئولان در مجتمع فجر سنندج برگزار شد.

 امام جمعه سنندج در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: واقعه محرم و شهادت امام حسین (ع) و یارانش قلب همه مسلمانان را داغدار کرده و تا روز قیامت بر دل مسلمانان به ویژه کردستانی‌های محب و دوستدار اهل‌بیت (ع) باقی خواهد ماند.

ماموستا فایق رستمی، با اشاره به اینکه قیام امام حسین (ع) در راستای اجرای امر به معروف و نهی از منکر، نشر برنامه‌های دین و دفع ظلم و فساد بود، گفت: هجرت امام حسین (ع) و ایستادن در مقابل ظلم و فساد ایشان برای اعتلای کلمه الله بود.

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری با ذکر اینکه دشمنان همواره دنبال جلوگیری از امر به معروف و نهی از منکر در جامعه هستند، گفت: این فریضه الهی در همه زمان‌ها حتی در دوران پیامبران نیز در دستور کار بوده و اکنون نیز تداوم آن از پلیدی و زشتی در جامعه جلوگیری خواهد کرد.

او افزود: امام حسین (ع) تنها مربوط به شیعیان نیست بلکه مختص به همه مسلمانان و جامعه بشریت است.

رستمی ایجاد امنیت و رسیدگی به مشکلات مردمی را مصداق مهمی برای امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: امر به معروف نباید تنها با زبان باشد بلکه باید در عمل آن را اجرا کنیم.

امام جمعه سنندج فعالیت‌های ستاد امر به معروف و نهی از منکر در استان کردستان را قابل تقدیر دانست و یادآور شد: اجرای برنامه‌های فرهنگی در مناسبت‌های مختلف در مساجد و سطح استان همه گویای زحمات و تلاش‌های شبانه‌روزی فعالان و دست‌اندرکاران این عرصه است.

 فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و تسلیت ایام محرم اظهار داشت: حفظ نظام جمهوری اسلامی اولین و بزرگترین امر به معروف بوده و همه ما باید برای آن تلاش جهاد گونه انجام دهیم و این باعث افتخار همه ما در فراجا استان می باشدک ه در این راستا تلاش می‌کنیم.

سردار علی آزادی،جهاد تبیین و خدمتگزاری به مردم در این شرایط کنونی را دومین امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید مسئولان ضمن اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب، خود را خدمتگزار مردم دانسته و به‌صورت شبانه‌روزی و مضاعف در جهت حل مشکلات مردم تلاش کنند.

او امیدآفرینی در شرایط کنونی در سطح جامعه را ضروری خواند و تصریح کرد: دشمنان سعی در ایجاد ناامیدی و فاصله میان مردم و نظام دارند که باید با بصیرت و هوشیاری در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستادگی کنیم.

سردار آزادی فقر، فساد، تبعیض و بی‌عدالتی در جامعه را منکر خواند و افزود: باید همه مسئولان و مردم به دولت مستقر کمک کرده تا ریشه این آسیب‌ها خشکانده شود.

آزادی با بیان اینکه دشمنان در راستای بدحجابی تلاش می‌کنند، یادآور شد: در صورت اجرای عدالت و مقابله با فساد، جامعه پویایی خواهیم داشت، بنابراین می‌طلبد که این امر مهم در اولویت همه ما قرار گیرد.

جعفر عبدالملکی، مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان نیز در همایش با بیان اینکه فلسفه قیام کربلا احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، اظهار داشت: امر به معروف یک فریضه دینی و شرعی بوده که در سطح جامعه مغفول مانده و نیاز به احیا دارد.

وی با بیان اینکه همه انسان‌ها در نوع و جایگاه خود به صورت قلبی و زبانی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در جامعه وظایف دارند، افزود: بعد اجتماعی این حوزه، بسیار مهم بوده و وظایف دستگاه‌ها در این بخش موضوعیت پیدا می‌کند.

مدیرکل صدا و سیمای استان کردستان با اشاره به اینکه ۲۶ دستگاه در این حوزه مسئولیت بر عهده داشته که ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکی از اینهاست، گفت: ظرفیت رسانه باید در راستای اجرای این فریضه الهی در جامعه به‌کار گرفته شود.

 دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان نیز در این همایش با تسلیت ایام محرم به همه دوستداران اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: دهه احیا و محرم برگرفته از قیام عاشورا و هدف امام حسین (ع) همان اصلاح جامعه و امر به معروف و نهی از منکر است.

محمود الله‌مرادی، با بیان اینکه همه مسئولان لایق تشویق بوده، اما روال کار ستاد امر به معروف و نهی از منکر در انتخاب مدیران برتر بر اساس عملکرد و امتیازبندی است، گفت: سایر مدیرانی که امروز انتخاب نشده‌اند، معترض نشوند.

الله‌مرادی بیان کرد: امیدواریم همه با هم در راستای اجرای امر‌به معروف و نهی از منکر در جامعه تلاش کنیم.

در پایان این همایش از مدیران و شورای برتر دستگاه‌های اجرایی استان کردستان تجلیل شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.