مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان گفت: ۲۷ هزارو ۲۹۷ نفر از ابتدای امسال تاکنون برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون استان مراجعه کرده اند که از این تعداد ۱۹ هزار و ۶۰۸ نفر موفق به اهدای خون شده اند.

 رضا عباسی اظهارداشت: سیستان و بلوچستان دارای بالاترین آمار بیماران تالاسمی است که سالانه نیاز به خون این افراد در حدود ۱۴۰ هزار واحد برآورد شده و این مقدار با همکاری شبکه ملی خون رسانی کشور تا حدودی مرتفع می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون میزان درخواست خون از بیمارستان های سیستان و بلوچستان حدود ۴۲ هزار واحد بوده که بیش از ۹۲ درصد آن پاسخ داده شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به نیاز بالای استان به خون و فرآورده های خونی تعداد ۱۹ هزارو ۵۹۱ واحد خون نیز از طریق شبکه ملی خونرسانی کشور تامین شده است.

وی افزود: اهدای خون نیازی همیشگی و حیاتی است که امید به زندگی را در افراد نیازمند به این فرآورده حیات بخش ارتقا بخشیده و سبب بهبود روند درمانی آنان می شود.

عباسی ادامه داد: انتقال خون سالانه جان میلیون ها نفر را از مرگ حتمی نجات می دهد و خون و محصولات خونی در افراد مبتلا به کم خونی های شدید مانند تالاسمی، اختلالات انعقادی، مادران باردار، بیماران دچار نقص سیستم ایمنی، قربانیان حوادث، بحران ها، تصادفات و جراحی ها کاربرد دارد.

وی گفت: براساس مطالعات انجام شده مردان چهار بار و زنان سه بار در سال می توانند خون خود را اهدا کنند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان از عموم مردم همیشه همراه استان درخواست کرد مانند سابق همراه و همگام سازمان انتقال خون در تامین خون سالم و کافی برای بیماران و نیازمندان بوده و با توجه به در پیش بودن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) فرهنگ نذر خون را که امری نهادینه شده است مدنظر قرار داده و با اهدای خون سالم خود سهم بزرگی در نجات جان بیماران داشته باشند.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار