رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد بیماران بستری کرونا به ویژه تعداد موارد بستری در بخش آی سی یو (ICU) بشدت افزایش یافته است، گفت : هم اکنون تعداد موارد بستری در اثر ابتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان به بیش از ۱۵۰ نفر رسیده است.

قباد محمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت : هم اکنون کشور وارد پیک هفتم کرونا شده و در استان کرمانشاه به شدت روند بستری و ابتلای بیماری افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار داشت: تفاوت عمده این پیک با پیک‌های قبلی بیماری، در این است که اهمیت و توجه مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک و تزریق واکسن بسیار کم شده است و ساده انگاری مردم عبور از این پیک را دشوار خواهد ساخت.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: متاسفانه شاهد هستیم که مردم بدون رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اجتماعات حضور می‌یابند و در صورت داشتن علایم برای انجام تست مراجعه نمی‌کنند و حتی خود درمانی می‌کنند و تنها در صورتی به بیمارستان مراجعه می‌کنند که بیماری به مرحله حاد برسد و حال بیمار وخیم باشد.

وی افزود: در این شرایط باید در حوزه بهداشت و به ویژه واکسیناسیون برنامه‌های جدیدی را در راستای مهار کرونا اجرا کنیم، از جمله اینکه پیگیری افرادی که ۶ ماه از تزریق واکسن آن‌ها گذشته است و واکسیناسیون به صورت فعال با حضور در درب منازل و پیگیری تلفنی با سرعت بیشتری انجام شود.

محمدی عنوان کرد: بیمارستان فارابی هم اکنون بیشترین تعداد موارد بستری کرونایی را دارد و در بیمارستان‌های امام رضا (ع) و امام خمینی (ره) نیز باید تخت‌های بستری کرونایی را افزایش دهیم و در هر یک از این بیمارستان‌ها یک بخش دیگر برای بستری بیماران کرونایی در نظر گرفته شود.

وی گفت: معاونت غذا و دارو تعداد ۱۰ تخت به بیمارستان محمد کرمانشاهی اختصاص دهد تا در اختیار بیماران کرونایی قرار گیرد و توجه شود هیچ کودک بیماری پشت در‌های بیمارستان نماند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی یادآور شد: باتوجه به افزایش تعداد موارد بستری، هر یک از بیمارستان‌های غیردانشگاهی از جمله بیمارستان‌های امام حسین (ع)، ۵۲۰ ارتش، حضرت ابالفضل (ع) و شهدا هر کدام یک بخش خود را به درمان بیماران کرونایی اختصاص دهند.

وی تاکید کرد: تعمیر دستگاه‌های اکسیژن ساز در اسرع وقت انجام شود و اکسیژن موردنیاز بیمارستان امام رضا (ع) ظرف چند روز آینده توسط معاونت غذا و دارو تامین شود.

محمدی عنوان کرد: تعداد ۳۱ تخت در بیمارستان امام خمینی (ره) ویژه درمان بیماران کرونایی راه اندازی شود و نیرو‌های موردنیاز در اختیار این بخش قرار گیرد .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.