کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه به تشریح برخی نکات بهداشتی ضروری هنگام پخت و توزیع نذری پرداخت.

علیرضا اجرایی کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه با اشاره به افزایش توزیع نذورات در ماه‌های محرم و صفر گفت : با توجه به این شرایط جهت حفظ سلامت جامعه رعایت برخی نکات بهداشتی ضروری است.

وی افزود: اولین نکته مهم در این زمینه بحث استفاده از مواد مرغوب و بهداشتی و رعایت نکات بهداشتی در تهیه نذورات است.

اجرایی گفت: افرادی هم که در پخت نذری شرکت دارند باید به طور جد رعایت نکات بهداشتی را داشته و از دستکش و ماسک استفاده کنند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: نکته مهم دیگر بحث ظروف مورد استفاده در توزیع نذورات است که در این زمینه توصیه می‌شود از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی به هیچ عنوان برای توزیع غذا و نوشیدنی گرم استفاده نشود.

وی افزود: حرارت موجب آزاد شدن برخی از مواد این ظروف شده که بسیار سرطان زا و خطرناک است و استفاده از این ظروف تنها در توزیع نوشیدنی سرد مانند شربت بلامانع است.

اجرایی گفت: در توزیع نذورات گرم باید از ظروف یکبارمصرف گیاهی استفاده شود.

وی افزود: توصیه می‌شود اگر افراد قصد رفتن به محل توزیع نذری را دارند، از ظروف خانگی خود استفاده کرده و نذری خود را در این ظروف بریزند.

کارشناس مسئول بهداشت محیط مرکز بهداشت استان کرمانشاه توصیه کرد: افراد حتما ظروف یکبار مصرف استاندارد را از مراکز معتبر تهیه کنند.

اجرایی بر لزوم مدیریت پسماند ظروف یکبار مصرف هم تاکید کرد و افزود: از هیات‌ها و مراکز توزیع نذورات درخواست داریم حتما سطل‌های زباله را در کنار محل توزیع نذری قرار دهند تا از هرگونه پراکنده شدن پسماند ظروف یکبار مصرف در سطح معابر جلوگیری شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.