رئیس کمیته امداد کشور گفت: مردم مومن و خیر کهگیلویه و بویراحمد پارسال ۲۷ میلیارد تومان زکات پرداخت کرده اند.

بختیاری در جلسه شورای زکات در یاسوج با تأکید بر ضرورت نهادینه کردن هر چه بیشتر فرهنگ زکات در جامعه، گفت: زکات، طهارت و تزکیه مال است و اگر تزکیه مال نباشد طهارت روح هم محقق نخواهد شد.

او می گوید: زکات در همان نقطه‌ای که جمع‌آوری می‌شود هزینه خواهد شد و از این طریق ۶۰ درصد آن در حوزه محرومان هزینه می‌شود.

رئیس کمیته امداد کشور با تاکید بر اینکه میزان زکات جمع آوری شده باید سر سفره محرومان بیشتر نمود داشته باشد گفت: با توجه به مشکلات اقتصادی امروز که در جامعه وجود دارد بیش از ۸۰ درصد زکات  به محرومان اختصاص می یابد و ۲۰ درصد باقی مانده نیز در حوزه اجرای طرح های عمرانی عام‌المنفعه هزینه می‌شود.

بختیاری پرداخت زکات در کهگیلویه و بویراحمد را موفقیت آمیز خواند و می گوید: درحالی که تعهد این استان در سال گذشته ۲۱ میلیارد تومان بوده اما به کمک مردم خیر و مومن استان ۲۷ میلیارد تومان جمع آوری شده است.

دیدار با خانواده مددجویان، افتتاح مسکن مددجویی، شرکت در جلسه شورای اداری و بازدید از طرح های اشتغالزایی مددجویان در شهرستان های دنا، گچساران، بهمئی و کهگیلویه از دیگر برنامه های سفر مرتضی بختیاری رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور به کهگیلویه و بویراحمد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.