استاندار البرز گفت: حل موضوعات و مسائل واحد‌های تولیدی و شهرک‌های صنعتی استان در دستور کار قرار گرفته است.

مجتبی عبداللهی گفت: باید شرکت‌های کاریابی در شهرک‌های صنعتی مستقر شوند تا متقاضیان اشتغال به واحد‌ها معرفی شوند.

او می گوید: ایجاد دفاتر صادرات در این شهرک‌ها به منظور معرفی تولیدات و محصولات واحد‌ها مورد تاکید است.

استاندار البرز گفت: با پیگیری‌های ویژه درصدد ارتقای زیرساخت‌های لازم همچون آب، برق و گاز برای شهرک‌ها هستیم، ولی ضرورت دارد که شهرک‌های صنعتی نیز با راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب و کارخانه‌های سی اچ پی برای تامین آب و برق خود نیز وارد عمل شوند.

عبداللهی گفت: راه اندازی تصفیه خانه و بازچرخانی آب و همچنین احداث کارخانه‌های سی اچ پی علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق و آب و تامین نیاز واحدها، صرفه اقتصادی برای شهرک نیز در بر دارد.

او گفت: امسال تابستان با توجه به افزایش مصرف برق، شاهد کمترین میزان قطع برق در واحد‌های تولیدی و صنعتی بودیم.

عبداللهی با تاکید بر این که باید فضای سبز طبق مقررات در شهرک‌های صنعتی البرز لحاظ شود، گفت: ضرورت دارد که تمام شهرک‌های صنعتی استان محل‌های اسکان کارگران و امکانات لازم برای حمل و نقل نیرو‌ها را فراهم کنند.

شهرک صنعتی غیردولتی ماهدشت در استان البرز به عنوان قطب تولید آرد کشور در سال ۹۷ مجوز پروانه بهره برداری آن صادر شده است.

این شهرک نزدیک‌ترین شهرک صنعتی به فرودگاه بین المللی پیام و تنها شهرک همجوار با سه استان تهران، مرکزی و قزوین است که در جنوب کرج واقع شده است.

استان البرز دارای ۱۳ شهرک صنعتی دولتی و خصوصی است و در مجموع سه هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی و صنعتی در شهرک‌ها و سایر مناطق استان با اشتغالزایی حدود ۱۲۰ هزار نفر فعال هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.